F1
2015. december 3. csütörtök, 17:20
Az elmúlt néhány évben több nagy támogató is felbontotta együttműködését a McLarennel, ezekben a hónapokban pedig a csapat szponzorvesztése ismét felgyorsult. Ron Dennis erre csak legyint egyet.
A Hugo Boss idéntől csatlakozott a Mercedeshez, a Tag Heuer jövőre fog a Red Bullhoz, és valószínűleg a Force Indiánál köt majd ki a Johnnie Walker, amely szintén ráugrott a dobbantóra a McLaren Technology Centre kijáratánál. Nehéz olyan csapatot találni az elmúlt évtizedből, amely ilyen rohamos ütemben veszítette volna el neves partnereit.
Az egész folyamat 2013 végén kezdődött, amikor a névadó szponzoruk, a Vodafone jelentette be távozását, Ron Dennis azonban sietve hangsúlyozza, hogy annak a döntésnek semmi köze nem volt a McLaren teljesítményéhez vagy politikájához.
„A dolgok csak nagyon ritkán olyanok, mint amilyeneknek látszanak” – szögezte le a wokingi cég vezérigazgatója a Motorsportnak adott nyilatkozatában.” Ebben az esetben egyszerűen annyi történt, hogy a Vodafone a kiszállás mellett döntött, szóval nem mi veszítettük el őket. A kettő között nagy különbség van. Ha a nagyvállalatok vezetőségében változás történik, elkerülhetetlen, hogy az új főnökök más jövőképpel rendelkeznek. Egyszerűen csak rosszkor jött számunkra ez a váltás.”
Dennis szerint a Tag Heuer-partnerség berekesztésének is túl nagy feneket kerít a sajtó, a cég által a csapatnak fizetett juttatás ugyanis elhanyagolható más partnerek hozzájárulásához képest.
„A Tag Heuer távozása hatalmas szalagcímeket hozott, de nem is értem, hogy miért. Ezzel a márkával nagyon hosszú ideje szoros kapcsolatban állunk – a kezdeti években még én magam irányítottam az ő marketingrészlegüket, én is részvényes voltam a cégükben. Aztán különböző változásokon és tulajdonosváltásokon estek át, és az egész odáig jutott, hogy a jelenlegi üzletvezetőjükkel néhány dologban nem értünk egyet. Radikális nézetei vannak a szponzorációt illetően, amely nézeteiben én nem osztozom, hiszen szerintem az nem lenne megfelelő a mi márkánknak, az övének meg pláne.”
„És sohasem szoktam felfedni a számokat, de azt elárulhatom, hogy az LVMG csoporttal való együttműködésünk jóval értékesebb, mint ami a Tag Heuerrel zajlott” – tette hozzá.
Dennis azonban elismeri, hogy a McLaren idei kiábrándító formája sem segítette a dolgokat a szponzori pénzek felhajtását illetően, ami különösen ebben az istálló számára átmeneti időszakban nem jött jól.
„Egy új kihívással is szembesültünk, hiszen amint egy csapat visszacsúszik a versenyképesség terén, ezt a helyzetet sokan megpróbálják kihasználni arra, hogy módosítsanak a csapattal kötött kereskedelmi kapcsolatukon. Én pedig nem az a fajta vagyok, aki könnyen enged” – egyértelműsítette.
„Nem kell Einsteinnek lennünk ahhoz, hogy tudjuk, az F1 és általánosságban a sport is nehéz időket él meg pénzügyi szempontból. Például a Ferrarinál sem láttunk már új szponzort két éve.”
„Ám mi erősek, nagyon erősek vagyunk pénzügyileg. A cégünk értéke már jóval egy milliárd font felett van, és minden vállalkozásunk profitot termel. Tavaly ugyan elég sok vissza nem forgatható kiadásunk volt a Mercedesről való átváltás miatt. Az előző évben pénzügyileg elég nagy csapást mért ránk a távozásuk, és az átszervezések is jelentős kiadásokkal jártak.”