Ez nem Rosberg hétvégéje volt! A német pilóta pechsorozata már az időmérő előtt kezdetét vette, autójában ugyanis motort kellett cserélni, miután meghibásodott a Mercedes újfejlesztésű erőforrása. A csere során egy régebbi hajtóegység került autójába, ami elmondása szerint közrejátszott abban, hogy csak a negyedik rajthelyet tudta megszerezni az időmérőn, ahol a csapattárs, Lewis Hamilton mellett a Ferrari pilótái is jobb kört futottak nála.
A piros lámpák kialvását követően ismét pozíciókat veszített, hiszen ki kellett kerülnie Kimi Räikkönen Ferrariját, miután a finn világbajnok beragadt a rajtnál. Később sikerült visszaküzdenie magát a harmadik helyre, sőt egyre közelebb került az előtte autózó Sebastian Vettelhez, motorja azonban három körrel a futam leintése előtt felmondta a szolgálatot. A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff most elismerte, a kiesés előtt megengedték, hogy pilótájuk mindent feltekerjen erőforrásán, hogy utolérhesse honfitársát és megszerezhesse a harmadik helyet.
„Úgy döntöttünk, adunk neki egy kis lökést a futam végén, hogy elkaphassa Sebastiant” – nyilatkozta Wolff a verseny leintését követően. „Ez a motor már a hatodik versenyhétvégét teljesítette, szóval rengeteg kilométer volt már benne” – ismeri el a szakember, ez azonban elmondása szerint nem jelentett egyet azzal, hogy a szóban forgó hajtóegységnek meg kellett hibásodnia. „Nem volt jele annak, hogy a motor tönkre fog menni” – mondja.
Mivel Olaszországban a csapattárs, Lewis Hamilton ért elsőként célba, Rosberg hátránya 53 pontosra nőtt (vagyis még akkor sem tudná behozni riválisát, ha a következő két versenyt megnyerné, a brit pedig a pontzónán kívül végezne). A német természetesen csalódott a történtek miatt, a küzdelmet azonban a folytatásban sem fogja feladni. „Tény, hogy tettünk egy hatalmas lépést a rossz irányba. Ez a legnagyobb veszteség a szezon során, szóval ez most tényleg rossz, hiszen elég sok pontot kellene most hoznom” – kezdi nyilatkozatát a tavalyi ezüstérmes.
„Persze nem fogom feladni; ez a szó, hogy feladni, számomra nem létezik! Keményen fogok harcolni a folytatásban, és próbálom megnyerni valahogy a következő versenyeket. Az egész hétvége balszerencsés volt számomra. Rengeteg következménye volt ennek a motorhibának, de nem is motorhiba volt ez igazából, hanem a karosszéria hibája, ami miatt végül cserélni kellett. Az, hogy pár körrel a verseny vége előtt felrobbant a motor, egyszerűen hihetetlen volt. Ez így még kiábrándítóbb. Elkaphattam volna Vettelt, hiszen jól lehűtöttem a fékeket és az energia-visszanyerő rendszert is jól kezeltem, szóval megpróbálhattam volna” – zárja gondolatát Rosberg.