Motor
2016. január 25. hétfő, 18:21
A Yamaha olasz motorosa szerint van egy hátulütője annak, hogy 2015-ben az utolsó pillanatig kiélezett csatát vívtak csapattársával: így nem tudták időben elkezdeni a felkészülést a 2016-os idényre. A „Doktor” azt is elárulta, hogy a két legfontosabb változtatás közül melyik jelent majd nagyobb kihívást.
A 2015-ös szezon elsősorban a két yamahás, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo világbajnoki párharcáról szólt: a két klasszis küzdelme egészen a valenciai idényzáróig elhúzódott, ahol végül a spanyol emelhette magasba a vb-címért járó trófeát. A kiélezett csata miatt a hangvillásoknak egészen az utolsó pillanatig folyamatosan fejleszteniük kellett, ez pedig Rossi szerint még akár hátrányosan is érintheti őket a március közepén rajtoló, több jelentős újítást is hozó évad során:
„2015 végén volt egy problémája a Yamahának a többi gyártóval szemben: a két versenyzője ugyanis a világbajnoki címért harcolt” – nyilatkozta az olasz pilóta, akinek szavait a crash.net szakoldal idézi. „Mondhatnánk, hogy ez kellemes probléma, minden márka szeretne ilyen helyzetbe kerülni, ugyanakkor emiatt egy kicsit késésbe kerültünk.”
„A Suzuki, a Ducati és a Honda is tesztelt a szezon közben Misanóban a Michelinnel, és már találtak egy jó beállítást” – folytatta Rossi. „Tettek egy lépést előre. Mi a Bridgestone-nal gyakoroltunk, hogy az idény végéig a maximumot hozzuk ki magunkból. Úgy vélem, van néhány kilométernyi lemaradásunk. A valenciai tesztre nem is álltunk készen, emellett szükségünk volt egy kis pihenőre egy ilyen bajnokság után. Így viszont koncentráltabbnak és gyorsnak kell lennünk az előttünk álló teszteken, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt.”
A kilencszeres vb-első szerint utóbbi már csak azért is fontos, mert a Yamaha új tankkialakítással kísérletezik – amelyet a tesztpilóta, Katsuyuki Nakasuga már tavaly Motegiben is kipróbált –, s ez megváltoztatja a motor súlyelosztását, részben a Bridgestone-t váltó Michelin termékei miatt is. A hírek szerint a japán gyártó a jövő heti sepangi gyakorláson a korábbi és a mostani megoldást is kipróbálja, hogy közvetlen összehasonlítási alapjuk legyen.
Az idei szezon másik nagy változtatása az egységes ECU szoftver bevezetése, amely ugyan rosszabb a „Doktor” szerint, mint a Yamaha eddigi rendszere, de nem aggódik túlságosan emiatt: „Számomra ez nem okoz nagy problémát. Mindenki ugyanazon a szinten van, és szerintem elég erősek vagyunk ahhoz, hogy hozzáigazítsuk az új rendszert a motorunkhoz. Valamelyest jobban aggódunk a gumik miatt. Az sokkal nagyobb kérdés, hogy az új abroncsok hogyan fognak működni a különböző gépeken” – vélekedett Rossi.