Autó
2016. február 9. kedd, 16:34
Szerző: Mészáros Gergely
A márkával szerzett, értékes tapasztalatok révén a Toyota hatékonyabban szólíthatja meg a fiatal, új ügyfeleket.
A Scion elérte kitűzött céljait: egyedi termékeket és folyamatokat hozott létre, és új, fiatalabb ügyfélkört csábított a Toyotához. A márka fennállása alatt több mint egymillió Scion gépkocsi talált gazdára. Ezek 70 százalékát olyan ügyfelek vásárolták meg, akiknek korábban soha nem volt Toyotájuk, 50 százalékuk pedig fiatalabb volt 35 évesnél. „Ez nem visszalépés a Scionnak, hanem hatalmas ugrás a Toyota számára. A Scion révén lehetőségünk nyílt gyors tempóban felmérni olyan ötleteket, amelyeket komoly nehézséggel járt volna a Toyota hálózat csatornáin keresztül kipróbálni. Jelen voltam a Scion születésekor. Azt volt a célunk, hogy rájöjjünk, hogyan szólíthatunk meg hatékonyabban fiatalabb ügyfeleket, és ennek révén tovább erősítsük a Toyotát és kereskedőinket. Rendkívül büszke vagyok, hiszen ezt a célunkat maradéktalanul elértük. Ezt a sikert nem érhettük volna el a Scion ügyfeleinek, a kereskedőknek, és a csapat tagjainak elképesztő támogatása nélkül. Éppen ezért a most következő, átalakulási folyamat során mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk őket” – emelte ki Jim Lentz, a Scion alapító alelnöke, mostantól a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója.
A Toyota az ügyfelek igényeit felmérve hozta meg ezt a döntést. Napjaink fiatalabb ügyfelei élvezetesen vezethető, tetszetős autókra vágynak, ugyanakkor fokozottan praktikus elvárásaik vannak. Akárcsak szüleik, ők is nagyra értékelik a Toyota márkát, és annak hagyományos értékeit: a minőséget, megbízhatóságot és kiszámíthatóságot. Ezzel párhuzamosan a Toyota új modelljei már továbbfejlődtek, és maradéktalanul rendelkeznek azokkal a formai és menetdinamikai jegyekkel, amelyek a fiatalok igényeinek megfelelnek.
A Scion az évek során stabilan az autóipar legfiatalabb márkája tudott maradni, vásárlóik átlagéletkora 36 év volt. A tC sportkupé vásárlóinak átlagéletkora (29 év) az abszolút legalacsonyabb a teljes iparágban. A modellkínálat legfrissebb újdonságai, az iA szedán és az iM ötajtós ferdehátú új ügyfeleket szólítanak meg, 70 százalékuk legelső autójaként vásárolta meg. Ráadásul az iM és iA vásárlók több mint 50 százaléka 35 év alatti volt. A márka átalakulásának elemeként a 2017-es modellévi Scion modelleket 2016 augusztusával kezdődően Toyota márkanév alatt forgalmazzák tovább. Az FR-S sportautó, az iA szedán és az iM ötajtós ferdehátú a Toyota család részévé válik. A tC sportkupé egy utolsó limitált zárószériát követően 2016 augusztusában befejezi pályafutását. A C-HR, amely a közelmúltban debütált a Los Angelesi Autószalonon, már a Toyota modelljeként lép piacra.