A bemelegítés még vizes pályán zajlott, a futam kezdetére majdnem teljesen fölszáradt az aszfalt a Circuit de Catalunya-n. A szeszélyes időjárás nem könnyítette a versenyzők dolgát. Peti a 22. helyen ért célba. Az élen továbbra is a spanyol Nicolas Terol áll.
Ma reggel esőben indult a bemelegítés a katalán ringen. A magyar pilóta néhány perccel a vége előtt még az első tizenötben motorozott. Végül a 21. helyen futott be. A futamra ugyan elállt az eső, de a levegő meglehetősen párás volt, és mivel az aszfalt még a verseny indulása előtt nem sokkal is vizes volt, a csapat esőgumikkal és vizes pályára szánt beállításokkal várta a rajtot. Végül, az utolsó pillanatban, a rajtrácson történt egy gumicsere, mivel egyre gyorsabban száradt föl az aszfalt. A motorbeállítások változtatására már nem volt idő. Peti végül a 22. helyen ért célba.
Véget ért tehát a barcelonai versenyhétvége. A magyar pilótát és menedzserét egyébként az FC Barcelona kézilabdacsapatának kiváló játékosa, Nagy László is bátorította a színfalak mögött, aki, amikor csak teheti, kilátogat Sebestyén Peti, és a Right Guard Racing motorsport program másik kiválósága, Kiss Pál Tamás autóversenyző spanyol futamaira.
Néhány napos pihenő után, június 10-12. között az angliai Silverstone ad otthont a Gyorsasági Motoros Világbajnokság következő futamának. A csapat tervei közt szerepel majd a Mugello-i versenyhétvége után egy néhány napos teszt megszervezése. Ez nagyon fontos lenne, hiszen Peti Estorilban kapcsolódott be a ver senysorozatba, nincsenek a háta mögött azok a tesztnapok, amiken a többiek részt vettek. Ráadásul sajnos sem Le Mans-ban, sem itt, Barcelonában nem kedvezett az időjárás a motorral való ismerkedéshez.
Sebestyén Péter: „A warm-up után reménykedtem, hogy vizes marad a pálya. Pont attól tartottam, ami végül be is következett, hogy félig vizes, félig száraz aszfalton kell mennünk. Ez a lehető legrosszabb. Sajnos nem tudtam tartani úgy a tempót, ahogy szerettem volna. A motor vizes pályára volt beállítva, a gumikat ugyan le tudtuk cserélni az utolsó pillanatban, de másra már nem volt idő. Egyébként köszönöm a szponzoraimnak, és mindenkinek, aki szurkol nekem és segíti pályafutásomat.”
Roberto Favaro: „Továbbra is azt tudom mondani, hogy nagyon sokat kell dolgoznunk. Sajnos önhibánkon kívül eddig nem sok próbálkozási lehetőségünk volt, az időjárás mindig közbes zólt. Remélem, a következő versenyeken előrébb tudunk lépni, valamint remélem, hogy Mugello után lehetőségünk lesz néhány napig tesztelni.”