„Semmi erő. Á, így nem lehet versenyezni!”

Valtteri Bottas és Fernando Alonso (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Valtteri Bottas és Fernando Alonso (Fotó: Photo4 / XPB Images)

„Nedves lett a fenekem, és benzinszaga van…” – Hülkenberg egészen egyedi problémával szembesült az első szabadedzés végén…

„Rendben vagyok. Nem tudom, miért vesztettem el az irányítást fékezés közben” – értetlenkedett kavicságyas kicsúszása kapcsán Carlos Sainz az első gyakorláson.

„Ne használd a kuplungot, ne nyomj meg semmit, csak állítsd meg az autót a fékekkel, kérlek” – hangzott a törékeny technikát igencsak féltő mérnök utasítása Daniel Ricciardónak, aki a második szabadedzésen kormányozta félre Red Bullját.

„Húzódj le jobbra! Ne válts, csak állítsd meg a kocsit a fékkel, ha tudod” – jött aztán a deja vu érzése az ausztrál számára a harmadik szabadedzésen…

„Elszállt a borításom…” – tett elég egyértelmű megállapítást Max Verstappen az időmérő első szakaszában, miután elég nehéz volt nem észrevenni, hogy a rosszul rögzített óriási motorborítás lerepülésével teljesen lemeztelenedett az autója.

„Ááá, óriási forgalom. A Sauber… mit csinál ez?” – idegesítette fel Hülkenberget Marcus Ericsson, akit aztán feltartása miatt utóbb meg is büntettek.

„Bekapcsolt a lefulladásgátló, amikor elengedtem az első kuplungkart. Semmi sem történt” – értetlenkedett rossz rajtja kapcsán Kimi Räikkönen a futam elején.

„El tudnád mondani, mi történt a rajtnál? Amennyire én tudom, a megfelelő pozícióban voltam, és minden rendben volt. Csak próbálom megérteni…” – kért segítséget az indulásnál csúnyán beragadó Kimi Räikkönen versenymérnökétől amikor már megtehette, azaz a leintés után.

Kimi Räikkönen (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Kimi Räikkönen (Fotó: Photo4 / XPB Images)

„Nekem jöttek! Szerintem valami megsérült..” – „Hülkenberg nekem jött. Az autó már nem fordul.” – „Nekimentek a hátsó felfüggesztésemnek.” – „Defektem van” – variációk egy láncreakciószerű rajtbalesetre, melyben Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado, Romain Grosjean és Felipe Nasr is panaszkodott valamire…

„De nem is ért utol! Nem értek egyet…” – panaszkodott az ismét hátulról zárkózó Max Verstappen, miután kék zászlót kapott, s csapata megkérte őt, álljon félre az őt lekörözni készülő Sebastian Vettel és Nico Rosberg útjából.

„Ó, ember! Valami nem működik hátul. A tavalyi évre emlékeztet. Nem jó a kigyorsítás, nincs hátsó tapadás, semmi.” „Annyira kiábrándító. Mi történik itt?! Minden évben ez van Monzában… Valami nem stimmel az autóval. Gondoljátok, hogy péntekről mára egy másodpercet lassultam körönként?!” – tette fel a kérdést az ideges Nico Hülkenberg, miután furcsán viselkedő autójával 19 másodperces hátrányban ért célba Sergio Pérezzel szemben, holott az időmérőn még gyorsabb volt nála.

„Szerintünk a második hely még elérhető. Támadj, Vettel kifogy a gumikból” – utasította a Mercedes Nico Rosberget.

„Elszállt az erő, elszállt az erő, mit csináljak?” – esett aztán kétségbe pár körrel később, a kért támadás közben Rosberg, miután autója már baljós füstöt eregetett.

„Semmi erő. Á, így nem lehet versenyezni…” – bosszankodott Fernando Alonso, akinek a motorja erőtlenségéhez tehát még füst sem kellett…

„Nincs több erőm. Komoly gondunk van.” – „Kérlek, multi-C4” – „Nincs erő, szóval felejtsd el az egészet! Csak próbálom túlélni és eljutni a boxig” – hangzott aztán Alonso és mérnöke párbeszéde az utolsó körökben, a spanyol kiesése előtt.

„Növelnünk kell a különbséget. Ne kérdezd, miért, csak csináld!” – utasította rejtélyesen Lewis Hamiltont Peter Bonnington, miután megtudták, a futam után még gondjuk lehet az FIA-val a guminyomás miatt.

„Azt kell mondjam,Bono, az utolsó pár kör egyáltalán nem volt valami klassz, ember!” – „Vettem, zéró beszéd. Majd mindent elmagyarázok, ha találkoztunk” – hangzott Hamilton és Bonnington párbeszéde a leintés után. A britnek cseppet sem jött be ez a titkolózás.

„Haha, hú! Ez jó volt!” – kiáltott fel Daniel Ricciardo, miután az utolsó körben megelőzte Marcus Ericssont, s a nyolcadik helyen ért célba a 19. helyről rajtolva.

„Istenem, srácok! Ehhez én már túl öreg vagyok!” – kommentálta Felipe Massa a csapattársával a verseny utolsó pár körében vívott izgalmas csatát, mely során már azt hitte, elveszíti harmadik helyét.

„Az erőforrásom az utolsó körben kihagyott a célegyenesben. Éppen előzni készültem…” – mesélte el mérnökének Valtteri Bottas, miért nem tudta megelőzni Massát.

„Igen! Igen! Nagyszerű, ez a mi dobogónk! Élvezzük ki” – buzdította Sebastian Vettel ferraris társait, miután a tifosi előtt megszerezte első dobogós helyezését a Scuderia színeiben.

„Nos, remélhetőleg nem leszek jó ebben. Nem szeretnék jó lenni ebben!” – tiltakozott Jenson Button, miután közölték vele, hogy a lekörözéseknél sokkal több időt veszített, mint az őt ennek „művészetét” jobban értő, s emiatt őt utolérő csapattárs, Fernando Alonso.

 

Forrás: www.telesport.hu – RSS