Az 1978-as világbajnok, Mario Andretti fia mindössze 13 futamot teljesített a királykategóriában, neve pedig inkább az amerikai autóversenyek rajongóinak lehet ismerős, a tengerentúlon ugyanis két évtizedet töltött el az élvonalban; hosszú pályafutása során rengeteg győzelmet szerzett 1991-ben pedig a CART bajnoki címét is elhódította. Ma az IndyCarban és a Forma-E-ben érdekelt Andretti Autosportot irányítja, fél szemmel azonban a Forma-1-et is figyelemmel követi.
„Úgy látom, most elég nagy a káosz” – mondta a TopGear munkatársának, amikor a királykategóriára, és a szériát ért kritikákra terelődött a szó. „Úgy érzem hibáztak, amikor ilyen nagy szerepet adtak a mérnököknek ezekkel az új szabályokkal. Persze még mindig ez a világ legnagyobb bajnoksága, amit rengetegen követnek, de szüksége van néhány változtatásra” – magyarázza, majd elmondja, ő hogyan tenné jobbá a királykategóriát. Ötletei egyébként tökéletesen passzolnak a kritikusok által felvetett javaslatok sorába, hiszen elsősorban ő is gyorsabbá tenné a kategóriát.
„Vissza kellene térniük néhány korábbi szabályhoz. Egyszerűen túl drágává tették a dolgokat. Az új motorokkal gyakorlatilag megduplázták a partnercsapatok kiadásait, ez pedig alaposan megnehezítette ezen alakulatok dolgát. Ezen felül folyamatosan hallani panaszokat arról, hogy nem megfelelő az autók hangja, és túl könnyű vezetni őket. Meg kell változtatni a szabályokat, és vissza kell térni ahhoz az időszakhoz, amikor nehéz volt elvezetni egy Forma-1-es autót, és amikor semmi sem volt gyorsabb ezeknél a gépeknél” – fogalmaz az ötvenkét éves szakember.
A királykategóriában Andretti sohasem tudott édesapja nyomdokaiba lépni, a McLaren vezetői ugyanis az 1993-as Olasz Nagydíj után felbontották szerződését, ő pedig visszatért az Amerikai Egyesült Államokba. „Teljesen egyértelmű, hogy ez volt életem legnehezebb éve. Rengeteg oka volt ennek, ezekről azonban nem szeretnék beszélni” – kezdi visszaemlékezését a sportvezető, akinek nem volt könnyű dolga első szezonjában, hiszen a kor egyik legnagyobb versenyzője mellett kellett helyt állnia. Nyilatkozata során Sennáról, a brazilok háromszoros bajnokáról is szót ejtett.
„Nagyszerű volt, és nagyon jó barátok lettünk” – mondja a tragikus sorsú klasszisról, aki az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon elszenvedett baleset következtében veszítette életét. „Támogatott engem, akkor is, amikor el kellett hagynom a McLarent. A következő futam sajtótájékoztatóján elmondta, igazságtalanul bántak velem, és hogy én voltam az egyik legjobb csapattársa. Nem kellett ezt mondania, azért fogalmazott így, mert ez volt a véleménye. Kemény csapattárs volt, hiszen ő volt az egyik legjobb, aki valaha autóba ült, nekem pedig ellene kellett bizonyítanom; nem volt egyszerű! A teszteken néha megegyezett a tempónk, ami elégedettséggel töltött el, majd jött egy futam, ahol egy-két másodperccel elmaradtam. A legjobbhoz mértek, aki tényleg nagyszerű fickó volt…”
Senna és a McLaren említése kapcsán a csapat és a Honda idei nehézségei is szóba kerültek, főleg annak fényében, hogy Andretti alakulata is a japánok partnereként dolgozik az Egyesül Államok első számú formaautós sorozatában. „Nehéz megmondani, hogy ez a Hondán, vagy a McLarenen múlik. Én hiszem, hogy a Honda komoly erőfeszítéseket tesz, és tényleg sohasem szabad leírni őket. Az IndyCarban ők a partnereink, és ott nagyon agresszíven dolgoznak; nem szeretik a vereséget! Szóval, feltételezem, hogy fordítanak majd a szerencséjükön” – zárta gondolatát.