Sebastian Vettel megnyerte a Silverstone-i nagydíjat Hamilton és Raikkönen előtt. A tényeket már mindenki tudja. De nézzük milyen volt a brit nagydíj Magyar János többszörös forma autós bajnok szemszögéből.
„Szombaton egy szokatlan helyzetet láthattunk. Hartley kereke lerobbant az autóról. Ez nem az első ilyen eset és nem is az utolsó. Hasonló volt mint Buemi balesete Kínában. A futómű nem bírta a terhelést, ami a fékezés pillanatában keletkezett. A mérnökök ezeket az alkatrészeket úgy próbálják megtervezni, hogy a súlya a lehető legkisebb legyen. Különösen fontos a rugózatlan alkatrészeknél, és így a teherbírás határán mozognak ami semmiféle gyártásminőségi hibát nem visel el. Vagy tervezési vagy kivitelezési hiba történt amit a gyárban ki kell javítani.
Gyakorlatilag az egész autót újra kellett építeni. Nagyon rossz szögben érkezett az ütközéskor, szerencsére nem lett Hartleynak baja, ami ilyenkor az elsődleges szempont, de az autónak az egész bal oldala fogta fel a becsapódást.
Hamilton a pole pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. A rajtot Vettel jól kapta el, a brit kerekei kipörögtek, így nem tudta megtartani az első helyet. Raikkönen egy elfékezést követően kiforgatta Hamiltont, aki az utolsó helyre esett vissza. Ez hasonlított a múltkori Vettel-Bottas esetre.
Egyértelműen Raikkönen volt a hibás. A kanyar belső felén volt neki elég hely, de kicsit optimista volt, és a nagy kanyarbejárati tempó és a még hideg gumik ezt eredményezték.
A finnt meg is büntették. 10 másodperces büntetést kapott. Mindig nehéz jó döntést hozni ilyen helyzetekben, főleg azután, hogy Vettel ugyanezért 5 másodpercet kapott. Azt gondolom, hogy reális ez a büntetés, de az ilyen kontaktok mindig is a verseny részei és nem hiszem, hogy ezt direkt csinálta volna.
Leclerc számára egy rossz kerékcsere miatt lett vége előbb a futamnak. Nem hiszem, hogy a hosszabb versenyidőszak miatt rontottak. Az ilyen hibák bármelyik csapatnál bármikor előfordulhatnak egy kiélezett helyzetben.
A safety-car-os időszakban szinte mindenki kiment a boxba. Hamilton és Bottas nem. Én azt gondolom, hogy a Mercedes jó döntést hozott Hamilton esetében, hogy kint hagyták, mert így a második helyet megtudta szerezni. Viszont a másik stratégiával, még egy boxkiállással, nem biztos, hogy Raikkönen előtt végzett volna.
Most a Silverstone-i pályán plusz egy új DRS zónát jelölt ki a versenyirányítás, ami magába foglalja az 1-2 kanyarkombinációt. Ericsson az 1 kanyarba Perezt követve, nyitott hátsó szárnnyal érkezett, ami nem szándékos volt, elindult az autó hátulja és a gumifalba csapódott. Ericcson elmondása szerint ugyanaz következett be, mint Romain Grosjean esetében. A pálya egyenetlensége miatt ennél a tempónál már nem tudta határozottan megnyomni a kormány hátulján lévő, állítható hátsószárnyat működtető gombot.
A verseny végén még Grosjean és Sainz is ütközött. Azt gondolom, hogy ez egy versenybaleset volt. Grosjean autójának a hátsó kerekei egy pillanatra tapadást vesztettek, és nem volt hely az ellenkormányzásra.
A végén az élen álló négyes élre menő harcot vívott. Mindig jó látni szoros versenyeket, és, hogy mernek előzésekbe belemenni. A F1-nek erről kell szólnia.
Hamilton miután kiszállt az autóból kihagyta a kötelező verseny utáni interjút. Ez alapból megterhelő ez a pálya, ráadásul ez volt a 3. versenyhétvége sorozatban, és az autók is gyorsultak tavalyhoz képest. Igénybe veszi a pilótákat. Nem utolsó sorban szokatlan meleg is volt Silverstone-ban, és az utolsó helyről kellett felküzdenie magát. Én is tudom, hogy milyen is ez. Ha az utolsó helyről behozod dobogóra az autót, nem az interjú fog először az eszedbe jutni.
A Ferrari több újítással érkezett erre a hétvégére, mint pl a padlólemez módosítása, ami jól sikerült. És a meleg is segített a gumik menedzselésében nekik. És most úgy néz ki, hogy a Ferrari ilyen körülmények között behozta a hátrányát, versenyen pedig nyerni tudott. Folytatás jövő hétvégén Hockenheimben.”