F1
2016. július 23. szombat, 10:29
Pénteken délután az FIA prezentációt tartott az F1-es versenyzőknek a 2017-es bevezetésre váró halo fejvédő használatának várható előnyeiről. Carlos Sainz szerint legbelül mindenki tudja, hogy nem butaság az elem alkalmazása.
A Hungaroringen rendhagyó módon zajlott a pénteki versenyzői eligazítás, hiszen Charlie Whiting és az FIA biztonsági részlegének igazgatója, Laurent Mekies egy diavetítést tartottak a mezőny számára, kifejezetten azzal a céllal, hogy meggyőzzék őket a sokak által kritizált halo egyértelmű előnyeiről.
Az FIA képeken igyekezett bemutatni, hogy az F1, GP2 és GP3 korábbi halálos kimenetelű vagy veszélyes balesetei során hogyan funkcionált volna a pilóták feje előtt csúcsosodó védőelem, megóvva őket attól, hogy sérülést szenvedjenek. A prezentáció egyesekre igen nagy hatást gyakorolt, a Toro Rossónál vezető Carlos Sainz például elismeri, hogy őt meggyőzték a látottak.
„A bemutató során látott képek eléggé sokkolóak voltak” – jegyezte meg a spanyol. „Egyértelművé vált, hogy milyen védelmet nyújt, és hogy hány életet mentett volna meg a múltban. Még ha a versenyzők utálják is az ötletet, mert az szembemegy a sport génjeivel, valahol mind tudjuk, hogy ez nagyon is észszerű megoldás. Nekem sem tetszik, de ezt kicsit ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor az apánk közli velünk, hogy tévedünk. Tudjuk, hogy neki van igaza, de nem akarjuk elismerni.”
„Nagyon egyértelmű, hogy életeket ment. Esztétikailag senkinek sem tetszik, ezért meg kell találnunk az egyensúlyt aközött, hogy hány évente menti meg egy versenyző életét, és hogy milyen negatív hatásai lehetnek a Formula-1 megítélésére.”
A halo 2017-es bevezetéséért tett törekvések a jövő héten vízválasztóhoz érkeznek, a Stratégiai Csoport közelgő gyűlésén ugyanis ez lesz majd a fő beszédtéma. Hamarosan szavazás is várható az ügyben, de annak sikeréhez arra lenne szükség, hogy előbb a Stratégiai Csoport, majd pedig az F1 Bizottság is egyöntetűen jóváhagyja az elem jövő évi debütálását. Ám ebben az esetben még az eredménytelen szavazás sem feltétlenül lesz mérvadó, hiszen biztonsági intézkedésről lévén szó, az FIA önhatalmúlag kikényszerítheti a haló 2017-es bevezetését.