
Miközben az autógyártásban vadul hódít a dowsizing-trend, a legújabb Civic 1.4-es és 1.8-as, benzines változatai továbbra is nélkülözik a turbófeltöltést, és a gyár hagyományaihoz híven a változó szelepvezérlésből csalogatják elő a plusz-lóerőket. Emellett szuper dizájnal és tömérdek extrával várja a 2015-ös Civic a vásárlókat.
Szöveg: Dóka Attila
Fotók: Juhász Melinda, Dóka Attila
2005-ben nagyot nézett a világ, amikor a Honda legnépszerűbb modellje science-fiction filmeket idéző dizájnra váltott. Azóta a japán autógyártó konzekvensen kitart koncepciója mellett, és ügyesen integrálja a kor által megkövetelt dizájn-elemeket a Civic kinézetébe.
Agresszív, sportos külső
A 2015-ös modellnek azonban egy új kihívásnak is meg kellett felelnie: reflektálnia kellett a gyár autósport melletti elkötelezettségére. A márka ugyanis már második évét kezdi meg a túraautó-világbajnokságban, ráadásul idén, motorszállítóként belépett a Forma-1-be is. Nem véletlen tehát, hogy Michelisz Norbi versenyautójának utcai kivitele ennyire agresszívan fest: mélyre húzott első lökhárító, alapáron 17 colos fekete-ezüst felnik, hátsó diffuzór-végződés, és a lámpák ívét folytató hátsó szárny. Az első lökhárító bonyolult szerkezete, valamint az autó hátulján elhelyezett oldalsó ,,terelőelem” szintén egyértelmű utalás a motorsportra. Az egész látványt egy szép nagy kipufogóvég tehetné kerekké, de úgy tűnik, ilyesmit csak a csúcsváltozat, a Type-R kaphat. Igaz ő rögtön négyet.
Űrhajó belül
A sportos hatás a belső térben is folytatódik, bár itt inkább a futurisztikus-dizájn a meghatározó. A digitális kilométeróra a kormány íve felett kapott helyett, míg az analóg-hatású műszerek – köztük a középre helyezett fordulatszámmérő – eggyel lejjebb. A műszerfal kialakítására jellemző, hogy látványosan a vezető köré csoportosul. A belső tér összességében egy kicsit felidézi a 90-es években kapható music-centerek világát, de valahogy mégsem tűnik olcsónak és ,,gagyinak”. Nagyon szép a színvilág, finomak az anyagok. Jellemző, hogy az ajtóra is jutott szövetburkolat, ami mindig emeli a minőségérzetet.
Egy androidos tablet a műszerfalban
A műszerfal közepén lévő feláras, 7 colos képernyő valójában egy androidos tablet, amely éppúgy alkalmas az aktuális fogyasztási adatok és a navigáció megjelenítésre, mint filmek és zenék lejátszására. Sőt, rá lehet állítani az okostelefon által megosztott internetkapcsolatra, és máris böngészhetünk a világhálón. TOVÁBB