Szerencsétlen időmérőn vannak túl a FGRT tagjai

fgrt2.jpg

Az "ultrarövid" időmérőn a magyar csapat tagjai a 28. és a 34. helyet szerezték meg.
 
Szombat reggel ismét szabad edzéssel kezdett a 38 fős mezőny. Mindkét Full-Gas-os srác lefaragott pénteki köridejéből, és tovább próbálgatták a pálya, saját és gépeik határait. Szabó Bregyó a ring széléről figyelte a fiúkat, melyik kanyarban tudnának tovább gyorsulni. A két edzés közötti hosszú szünetben a csapat kielemezte az eddigi tréningek eredményeit. Bregyó úgy látta sehol nem lassabbak drasztikusan az élbolynál, csupán a „sok kicsi sokra megy” elv alapján gyűlik össze lemaradásuk. Így a délutáni időmérőre nem változtattak különösebben a Suzukik beállításain.

A 25 perces kvalifikáció nem alakult a team kedve szerint. Az edzés elején mindketten menték maguktól, ami a csövön kifért. Javítottak is korábbi köridejükön, de ez a helyezésükben sajnos nem mutatkozott meg. Majd megpróbáltak ráálni egy gyors versenytársukra, és próbálták ellesni a trükköket. Ez sajnos nem sikerült, mivel ekkor többen buktak a pályán és nagyobb bolyok alakultak ki, akiket rögtön megelőzni képtelenség volt.

Kispataki Viktor: 34. rajthely 1.32.754 – „Túl rövid volt ez az edzés, ráadásul az elején jobbat mért a köridőmérőm. Mikor kiálltam a boxba, derült ki hogy egy másodperccel rosszabb voltam. Visszaálltam, ezután már nem volt tiszta köröm. Sokan buktak, ezért sárga és csíkos zászlóztak. Pedig szerettem volna egy gyorsabb versenyző után menni és még gyorsulni. De akik jöttek, felültek, hisz nem volt tiszta a ring, így feltartottak.”
Németh Balázs: 28. rajthely 1.31.963 – „Először egyedül köröztem és gyorsultam is. Mikor megakadtam, gondoltam bevárok egy nálam jobb idöt menőt. Nem jött senki, illetve lassan gurultak a bukások miatt. Ezért újra egyedül próbálkoztam, de vége is lett az edzésnek.”
Így holnap a hetedik sor végén, illetve a kilencedik sor közepén áll majd a két magyar Suzukis. Nehéz dolga lesz Balázsnak és Viktornak, mert az aszfaltcsíkot bár már ismerik, ezen a pályán semmilyen verseny tapasztalattal nem rendelkeznek, ráadásul a rajtpozíciójuk sem sikerült a legfényesebbre.

Érdekesség, hogy az időmérő alatt 11 pilóta állt az élen. Leintéskor végül Claudio Corti győzedelmeskedett, 1.29.293-as idejével, mely az új pálya csúcs. A srác már több sikeres versenyt teljesített Nagy-Brittaniában, és kedveli a helyi légkört. Ezért az olasz és az angol zászlót is a sisakjára festette erre a fordulóra. Mint nyilatkozta, ezzel kíván tisztelegni az angol szurkolók elött. A második helyről Nicoló Canepa rajtol, a Ducati Xerox Junior Team versenyzője, aki 1.29.583 alatt ért körbe. Harmadik a bajnokság élén álló Matteo Baiocco, Ő Yamahájával szinén elesett, és porrá zúzta egyik gépét.

www.fullgasracingteam.hu