Szezonzáró gyorsulás a Hungaroringen…

gyorsulas.JPG

Hagyományos módon, Október 22-én került megrendezésre az EVO Gyorsulási Verseny idei szezonzárója, mely egyben a 11. születésnapja is volt a versenysorozatnak.

A MOL nevével fémjelzett gyorsulási versenyek az utóbbi években nemzetközivé nőtték ki magukat, ugyanis külföldön is híre ment Magyarország legszínvonalasabb autós rendezvényének. Ennek köszönhetően egyre több és több külföldi versenyzővel és nézővel találkozhatunk a versenyeken. Az október 22-i szezonzárón jelen volt a hazai és a nemzetközi gyorsulási élet színe java. Nem csoda, hiszen a tét a Magyar Bajnoki cím volt.

Az egyes kategória döntőjében meglepetésre Farkas Péter kikapott ellenfelétől, ennek ellenére sikerült megszereznie az kategória után az abszolút bajnoki címet is.
A kettes kategóriában Zlatarics Botond magabiztos győzelmével megerősítette, hogy ő a kategória bajnoka.

A hármas kategóriában már korábban eldőlt a dobogós helyek sorsa. Voegelsinger Sándor pontszerzés nélkül nyerte ezt a kategóriát, míg Eötvös Tibor mostani győzelmével bebiztosította a második helyét a bajnokságban. Harmadik helyen az Osztrák színekben versenyző Marina Mohilla lett Lotusával.
A négyes kategóriában egészen a végéig ádáz csata dúlt az élen állók között. Kaszás Zoltán mostani harmadik helyével elhódította a kategória bajnoki címet Bányai Zsolt és Braun Roland elől.

torta.JPG

Az ötös kategória idén a BMW-k harcát hozta. Cziráki Károly Ács Andrást megelőzve lett a bajnok, míg  Benya Tamás az utolsó fordulóban elért győzelmével megszerezte a bronzérmet.
A hatos kategória idén a Gokartok és Gyetvai Miklós 500 lóerős Lariva dragpolskijának küzdelmét hozta. Az utolsó forduló előtt döntetlen volt az állás Bukor László és Gyetvai Miklós között, de az esőnek köszönhetően az 500 lóerős méregzsák elveszítette tapadását a csúszós pályán, így Bukor László lett a kategória bajnoka. Az utolsó versenyen elért győzelmének köszönhetően Buránszki József  lett a bronzérmes.

A hetes kategóriában Fekte Tamás lett a bajnok Szklenár Tamás és Tivorán György előtt.
A nyolcas kategória szokás szerint a két Alfás, Maszkály Zsolt és Turza László nagy csatáját hozta, melyből a szezonzárón utóbbi került ki győztesen, a bajnok mégis Maszkály Zsolt lett. A bronzérmet a Subaruval versenyző Wunder Tamás szerezte meg.

A kilences kategória idén az igazi nagyágyúk küzdelmét hozta. Nagy Szilárd mostani győzelmének köszönhetően az utolsó pillanatban szerezte meg a kategória 3. helyét. Domokos Csabának sajnos nem sikerült az egyenlítés így Ő lett a második, míg az Audival versenyző Schuszter Zoltán lett a kategória bajnoka.

A tízes kategória a már jól megszokott Gyetvai Miklós, Szilveszter Éva döntőt hozta, melyből Szilveszter Éva került ki győztesen. Vereségével Gyetvai Miklós bár megnyerte kategóriáját, az abszolút bajnoki címről lecsúszott. Így az egyes kategóriában versenyző Farkas Péter lett az EVO Gyorsulási Verseny és az MNASZ Aranysisak Trófeájának idei győztese.

Az eső ellenére a szezonzárón nem maradhatott el a születésnapi felhajtás sem, ugyanis hazánkban a gyorsulási versenysport ezen a napon ünnepelte 11. születésnapját, melyről az egész Magyar és most már külföldi média is beszámolt. A szervezők jól megszokott módon több száz szeletes tortával kedveskedtek a kilátogatóknak, melyből bárki kaphatott a 47-es boxban. Az idei évben a nem volt ritka, hogy a többi luxusautó mellett akár 7 Ferrari gyűlt össze egy-egy gyorsulás alkalmával a Hungaroringen. Október 22-én sem volt ez másképp. A számos látványos tuningautó mellett Lamborghinik, Ferrarik, Corvettek és Aston Martinok sorakoztak fel a boxutcában, melyeket menet közben is megcsodálhatott a közönség.

A szezonzáró gyorsuláson rendhagyó módon  kiemelt szerepet kapott a baleset megelőzés. A már megszokott több száz lóerős versenyautók 600 futama mellett a szervezők ezzel szerették volna felhívni a figyelmet az elmúlt hetek, napok komoly közúti baleseteire és a biztonságos versenyzés fontosságára. Versenyzők, nézők és a közélet kiemelkedő alakjai fogtak össze annak érdekében, hogy minél kisebb számban használják a fiatalok a közutat versenyzésre és válasszák inkább a Hungaroring versenypálya biztonságos kereteit autóik, motorjaik és vezetési tudásuk kipróbálására.

Az akcióhoz, melynek keretében minden kilátogató egy Forma 1-es Hungaroringes nyakba akasztót is kapott ajándékba, az alábbi közéleti személyiségek csatlakoztak: Kammerer Zoltán, Nagy Edmond (Megasztár), Edda Művek, Győrfi Pál, Kiss Joe, Mónos Tamás, Tóth Imre, Rippel fivérek, Kovács Niki, Edvin Marton, Beke Ivett (Playmate), és még sokan mások. A hazai sztárok mellett az este díszvendégeként kilátogatott a híres autótervező, Horacio Pagani is a versenyre.

Sok izgalmat, látványosságot, és kuriózumot láthattak a kilátogatók az idei EVO Gyorsulási Versenyeken. Reméljük jövőre sem lesz ez másképp és a téli pihenő alatt sok szép új autó épül.

Találkozunk 2008-ban a megújult EVO NEO Gyorsulási Versenyeken. Ne feledjétek: a Hungaroring visszavár!