Hiába állhatott dobogóra a csapat francia versenyzője, Romain Grosjean, a Lotus öröme nem volt teljes Belgiumban, korábbi tesztpilótájuk, Charles Pic ugyanis kártérítési pert indított ellenük, miután szerződésük ellenére nem biztosítottak számára meghatározott számú tesztlehetőséget. A pilóta ráadásul az egylet tulajdonának lefoglalását is kérvényezte; így szeretné minél hamarabb kicsikarni az említett kártérítést egykori munkaadóitól.
Pic állítólag 800 ezer dollárt követel az alakulattól, ahol a múlt vasárnapi megmérettetés leintését követően a végrehajtók is megjelentek. Ez csak tetőzte a bajokat: a csapat a nemzetközi sajtóban megjelenő hírek szerint komoly tartozásokat halmozott, adósak például a Toyotának is, korábban ugyanis – más Forma-1-es alakulatokhoz hasonlóan – használatba vették a gyár kölni szélcsatornáját. Noha a problémákat nem sikerült megoldani, a Canal Plus megtudta, az egylet végre elhagyhatta Belgiumot, hiszen „előrelépések történtek a Pic-ügyben”.
Az viszont teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a Lotus továbbra sincs könnyű helyzetben; a műveleti mérnök, Alan Permane például nemrég megjegyezte, gazdasági szempontból az idei a csapat legnehezebb versenyévada. A segítség azonban hamar megérkezhet, hiszen a Renault egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszavásárolja az alakulatot. Noha korábban az illetékesek cáfolták, hogy kapcsolatban vannak a francia gyárral, Permane most egyértelművé tette, tárt karokkal várják korábbi partnerüket, hiszen – bár nagyon jó kapcsolatot ápolnak jelenlegi motorszállítójukkal, azaz a Mercedesszel – fantasztikus lenne, ha az istálló ismét gyári alakulatként működne.
Az Auto Hebdo információi szerint a gyár egy konkrét ajánlatot is tett: ha a csapat elfogadja ezt, a Renault azonnali átutal 7,5 millió eurót a jelenlegi tulajdonosoknak, a következető tíz évben pedig további 50 milliót fizet nekik. Ezért az összegért cserébe a Renault 60 százalékot kapna az alakulatból, a márka nagyköveteként dolgozó Alain Prost pedig (aki a folytatásban hasonló munkakörben dolgozna a csapatnál, mint Niki Lauda a Mercedesnél) 10 százalékot. A maradék 30% továbbra is Gérard Lopez tulajdonát képezné, aki tanácsadóként továbbra is beleszólhatna az istálló ügyeibe.