A leszorító erő növekedésével a Formula-1-es autók gyorsabb körökre lesznek képesek, de hogyan is néz ez ki a gyakorlatban.
A Red Bull Racing kétségkívül napjaink mestere, ami az aerodinamikát illeti, a leszorító erő pedig a siker kulcsa. Egy Formula-1-es autó 250 km/h-ás sebességnél 1200 kilogramm leszorító erőt termel, ezt az első és a hátsó szárny, az autó padlólemeze és a diffúzor állítja elő. A legnagyobb hatással a leszorító erőre a hátsó diffúzor van, ami az összes leszorító erő 35-40%-át termeli. Önmagában azonban ezt az elemet sem ragadhatjuk ki, a Red Bull RB7-es diffúzora például a Ferrari F150 Italián nem eredményezne gyorsabb köröket, így az autó első és a hátsó szárnyának, az autó padlólemezének és a diffúzorának harmonikus egészet kell alkotnia.
Az autók padlólemezének végén található diffúzornak két nagy feladata van, az egyik a Venturi, vagy szívóhatás, ez azt fogja jelenteni, hogy a diffúzor csatornáiban a levegő felgyorsul miközben áthalad a szűk csatornákon, aminek következtében csökken a levegő nyomása, ez pedig szívóhatást generál és az útra szívja az autót. A másik, hogy a diffúzor valósággal kihúzza a levegőt az autó alól, a padlólemez alatt gyorsan mozgó levegő áram pedig kevésbé lép kölcsönhatásba a kocsi karosszériájával növelve ezáltal a leszorító erőt, ráadásul a szívóhatás miatt ébredő leszorító erő így nem csak a diffúzornál, hanem az autó teljes padlólemezének hosszában jelentkezik.
A diffúzor hatékonyságát különböző módszerekkel lehet növelni, az egyik az autó homlokszögének meredekebbre állítása, amint az a Magyar Nagydíjon a Red Bull és a McLaren autójáról készült fotókon is jól látható. A Red Bull sokkal magasabbra állított hátsó résszel, azaz meredekebb homlokszöggel rendelkezik. Ez a meredekebb homlokszög pedig azt jelenti, hogy több levegőt juttattunk az autó diffúzorához növelve ezáltal annak a hatékonyságát. Az autók homlokszöge azonban hihetetlenül érzékeny, mindössze 1-2 milliméternyi változtatás az első, vagy a hátsó tengely javára a leszorító erő tekintetében jelentős változást eredményez. Mindez azt jelenti, hogy a zseniális Red Bull RB7-es versenyautónak egyetlen egy győztes alkotó eleme sincs, helyette az autó egész koncepciója az, ami egyedülállóvá és legyőzhetetlenné teszi a mezőnyben.