2009. május 8-10. Kapuvár. A Rábaköz Kupa első alkalommal került megrendezésre, de ebben a térségben már versenyzett a mezőny két évvel ezelőtt. Ezúttal a Vitnyédhez közeli Göbös-major adott otthont a versenyközpontnak és a szerviznek a két nap során.
Szombaton négy, vasárnap három szelektív várt a mezőnyre, mindkét pályán igazán élvezetes és izgalmas tereppel találkozhattak a versenyzők. A résztvevők között 22 purofi autós, 3 H-csoportos, és 8 quadoso-motoros versenyző szerepelt.
Május 9. szombat
A Rábaköz Kupa első szelektív szakasza reggel 9 órakor rajtolt el Vitnyéd határából. Fazekas Károly a BMW-vel még el sem tudott rajtolni, mivel egy reccsenő hangot hallottak, és kiderült, hogy eltört a féltengely. -Egy kicsit odébb vánszorogtunk, kiderült, hogy mi történt, összeszedtük a darabokat, és lógó orral visszajöttünk a szervizbe. Eddig nem mentünk egy szakaszt sem, és utolsónak rajtolunk a gyűjtő után, úgyhogy egyáltalán nem vagyok boldog.- – nyilatkozta a szervizben Fazekas Károly.
Fodor Imre eddig az idei két versenyből kétszer fejtetőre tette a Pajerot. A verseny huszadik kilométerénél egy füves részen megcsúszott az autó. -Le kell vonnom a tanulságot, kicsit lassan kell menni, szoknom kell a pályát.- – mesélte Fodor Imre. A versenyző nem késte ki az idejét, így büntetést nem kapott, de az időveszteség miatt hátrébb csúszott a rangsorban.
A 122-es rajtszámmal versenyző Frankó Barnabás a második szelektív szakaszon elesett, és ráesett a motor a karjára. A bal válla megsérült, kórházba kellett szállítani, ahol kiderült, hogy eltörött a kulcscsontja. Most már jól van, de a versenyt sajnos nem tudta folytatni.
Amilyen jól kezdődött, olyan balul végződött Szalay Balázs és Bunkoczi László számára a Kapuváron megrendezett Rábaköz Kupa. Már a pénteki rajtceremónián gondok adódtak az Opel Antara RR elektronikájával, aminek eredményeképp az autó motorja több alkalommal is leállt. A szombati harmadik szelektíven ismét előjöttek a problémák: a rajt után két kilométerrel az Opel ismét megállt és Szalayék lejöttek a pályáról. Elmondták, hogy a hiba az elektronikai rendszerben jelentkezik, és annyira összetett, hogy a szervizparkban nem lehet száz százalékig orvosolni a problémát, hiszen ha nem találják meg a konkrét okot, csak tovább sérülnek az autó érzékeny műszerei és alkatrészei. Ezért a páros úgy döntött, kíméli a járművet és nem folytatja a versenyt.
Rajtuk kívül a Kéry-Póti kettős a második szakaszon kikéste az idejét, Szilveszter pedig az előző versenyhez hasonlóan ismét úgy döntött, hogy nem folytatja a versenyt. Gábor Attilával is ugyanez történt, de ő végigment az összes szakaszon versenyen kívül.
Kristóf Mártonnak is kemény napja volt, mivel az első szelektíven elment a szervója, és innentől kezdve igen nagy erőfeszítésbe került, hogy tekergesse a kormányt, ami ezeken a pályákon valóban komoly kihívás volt. Liszi László és Liszi Norbert nem tévedt el a szakaszokon, pedig a most debütáló navigátor attól tartott a legjobban, hogy jelet fog téveszteni. Vargának már a pénteki rajt óta nem volt rückwerz az autójában, és ebből adódott az a problémája is, hogy az első szakaszon egy hídnál túlcsúszott a pályán, és nem tudott visszatolatni. A pálya szélén állók segítettek megtolni az autót, de közben utolérte őt a mögötte jövő Gábor Attila és Liszi is. Varga a hetedik helyen állt a nap végén Lukács mögött, de köztük mindössze két perc volt a különbség. Még ennél is kisebb, összesen 4 másodperc a különbség Lukács és Murczin között, így vasárnapra nagy küzdelemre lehetett számítani. Porizek a harmadik helyen fejezte volna be a napot, de gyorshajtás miatt időbüntetést kapott, és a tizedik helyre csúszott vissza.
Május 10. vasárnap
A szombati pályákat kellett visszafelé teljesíteni a terepralisoknak vasárnap, a csapodi pályát kétszer, a vitnyédit pedig egyszer. A hőség továbbra is nehezítette a versenyzők dolgát, hiszen ilyenkor az autókban akár 50 fok is lehet, így nem csak a nehéz, kanyargós és buckás tereppel, hanem az izzasztó forrósággal is küzdöttek. Nyilván ennek is köszönhetően a verseny második napján is többen feladni kényszerültek a futamot. Az első szelektív után Kristóf Márton úgy döntött, nem folytatja a versenyt, mert egész hétvégén nem volt szervó a Nissanban, és vasárnapra már nem bírta a terhelést, ráadásul a hibát sem sikerült elhárítani.
A Lukács-Szegedi kettős a második szakaszon csúszott be egy árokba, és nem sokkal később tőlük néhány méterre megérkezett az Apáthy-Morvai páros is. A Nissanos versenyzők könnyebben ki tudtak mászni a patakból, de Lukácsék Protoját a szervizkamion emelte ki a pályazárás feloldása után.
Az utolsó szakasz rajtja után nem sokkal a quados Fekete László borult egyet a quaddal, és olyan szerencsétlenül esett, hogy elvesztette az eszméletét. A mögötte jövő társai gyorsan a segítségére siettek, és nem sokkal később már folytatni akarta a versenyt, de arra nem emlékezett, hogyan borult fel. A mentők agyrázkódással kórházba szállították, és szerencsére gyorsan felépült.
A Honvéd Dream Team tagjai is túl vannak első kisebb borulásukon: az első szakaszon egy csúszós részen a bal oldalára borították a Nissant, de a nézők segítségével gyorsan vissza tudták fordítani négy kerékre a versenyautót. Ugyan a páros ezzel elveszítette előkelő negyedik helyét, de folytatni tudta a versenyt és az ötödik pozícióban fejezte be a futamot. A negyedik helyre Murczin Zsolti futott be, aki már nagyon régen ért el ilyen remek eredményt. A Rábaköz Kupát a cseh Zapletal nyerte, három és fel perces előnnyel Palik László előtt, a harmadik a Korda-Tóth kettős lett.
Hivatalos végeredmény:
Autók:
1. Zapletal-Ourednicek (Mitsubishi Strakar) 04:01:02
2. Palik-Darázsi (Nissan Navara) +00:03:31
3. Korda-Tóth (Nissan Pickup) +00:11:34
4. Murczin-Hujber (3D Proto) +00:16:44
5. Bálint-Honfi (Nissan Pickup) +00:20:56
6. Varga-Pocseg (Nissan Pickup) +00:21:55
7. Liszi-Liszi (Mitsubishi Pajero) +00:34:14
8. Porizek-Sykora (BMW X5) +00:38:43
9. Rónai-Galambos (Opel Antara) +01:29:24
10. Jiri-Chytka (Toyota LC120) +01:36:26
11. Danner- Herwig (Puch G320) +01:39:03
12. Fazekas-Horn (BMW X5) +05:01:03
13. Lukács-Szegedi (G Proto EVO) +06:09:10
14. Apáthy-Morvai (Nissan Pickup) +07:27:11
H-csoport/Challenge:
1. Somfai-Somfai 07:39:40
2. Vaculik-Maly +01:18:13
Motor/Quad:
1. Szabó László (Bombardier) 05:11:47
2. Mészöly Tamás (Polaris) +00:08:36
3. Nagy István (KTM) +00:37:47
4. Hangodi Zoltán (Yamaha Raptor) +00:41:48
5. Nyeste Róbert (Bombardier) +06:59:10
A következő verseny, a Baja Eurocarpatica Kupa június 12-14. között kerül megrendezésre a romániai Capnic környékén.
XLsport – www.tereprali.hu