A hétvégén a Texas Motor Speedway-re látogat a Nascar mezőnye. Ez is egyike az 1.5 mérföldes pályák egyikének. Hatalmas sebességre és őrült izgalmakra van kilátás. Már pénteken a Truck Series soron következő futamával kezdetét vette az igen csak izgalmasnak ígérkező versenyhétvége. De előbb lássuk mit is kell tudni a soron következő pályáról.
Bruton Smith 1994-ben elhatározta, hogy egy versenypályát fog felépíteni Texasban. Mint ahogy mondják- „minden nagyobb Texasba”- így már az elején tudni lehetett, nem egy rövid, lassú pályáról van szó. Ugyan nem ez a Nascar leghosszabb vagy leggyorsabb pályája, de nem szégyenkezhet a maga 315.810 km/h átlagsebességével. A Texasi volt a leggyorsabb korlátozó lemez nélküli pálya egykoron. A terv már ugyan 94’-ben megszületett, de a munkálatokat csak 1995-ben kezdték meg, majd fejezték be 1997-ben.
Eddie Gossage a pálya promótere a kezdetektől fogva. Az ő szurkolóbarát hozzáállása példaértékűvé vált a többi pálya vezetőségének szemében is. Ő volt az, aki bevezette a helyre szóló jegyeket, valamint az éves bérletet. Mindezek mellett megengedte a szurkolóknak, hogy magukkal hozzák „frissítőiket” is, ellenkezve a Texasi-i törvényeknek, mely szerint versenypályára tilos alkoholt bevinni. Mondanom sem kell, ezzel a szurkolók egyik kedvencévé tette ezt a pályát.
Texas egy évben két Sprint Cup futamnak ad otthont. A Samsung 500-as futamnak valamint az AAA Texas 500-nak. Ugyanakkor ezt a pályát nem csak a Nascar mezőnye veszi birtokába, hanem az Indycar mezőnye is idelátogat egy évben egyszer. Mivel ez a pálya mindössze 14 éves így nem igazán büszkélkedhet még túlságosan nagy történelemmel. Egészen 2005-ig mindösszesen egy futamon teljesítettek itt egy évben. Attól az évtől kezdve látogatott el újfent évente két alkalommal a Nascar mezőnye erre a versenypályára. Mely igen nagy vitát kavart, mivel sokaknak nem tetszett, hogy más versenypályák elől veszi el a lehetőséget. A bajnokságban élen álló Carl Edwards büszkélkedhet a legtöbb győzelemmel ezen a pályán, szám szerint 3-al. De a bajnokságban 2. helyen álló Tony Stewart is győzedelmeskedett már ezen a pályán, mégpedig 2006-ban. Így azt hiszem izgalmakkal teli futamnak ígérkezik a hétvégi forduló is.
Truck Series
A tegnapi nap folyamán a Truck Series mezőnye mérkőzött meg egymással és talán megbocsájtanak, ha eltérek egy picit a pályabemutatásától, de egy igen fontos dolog történt a futamon. A 14. körben a bajnoki címért még harcban lévő Ron Hornaday és Kyle Busch csatázott egymással fej-fej mellett a második helyért. Amikor is Johhny Chapman lekörözött autója mellé értek, Hornaday épphogy kibírta kerülni a lassabb autót, azonban a manőver közben megcsúszott és meglökte a mellette haladó Busch-t. Mind a ketten nekicsúsztak a falnak, azonban egy kis horpadáson kívül mindketten megúszták a dolgot. Viszont Busch nem hagyta annyiban a dolgot és Hornaday után eredt.
A következő kanyarban utolérve őt szándékosan neki hajtott hátulról Hornaday autójának és addig lökdöste őt, míg falnak nem rohant autójával. A bekapcsolt csapatrádióban ennyit lehetett hallani- „Nyugodj meg! Nyugodj meg! Összpontosíts haver.” Aztán a nagy csattanás és egy mondat, amit talán le sem kell fordítanom -„Damn it man”- volt hallható. Busch autóját a felügyelők azonnal kiintették a versenyből agresszív vezetés miatt.
Hornaday körülbelül 200-as tempóval rohant a falnak. Elveszítve ezzel bajnoki reményeit, köszönhetően egy olyan pilótának, aki itt csak beugró volt, és számára semmi tétje nem volt a versenynek. Arról nem is beszélve, hogy ennél a tempónál lehetett volna akár súlyos sérülés, vagy akár rosszabb is a kimenetele a balesetnek. Az esetet látva a kommentátorok azonnal kimondták mit gondolnak az esetről, szerintük ki kellene zárni Kyle Busch-t a szezon hátralévő futamairól, és ez alatt úgy hiszem nem csak a Truck Series versenyeit értették. A különböző fórumokon,twitteren jóformán minden felületen, a szurkolók 90%-a felháborodott az eset kapcsán, és Busch kizárását sürgették. Nem sokkal az eset után mindkét pilótával készítettek interjút.
Ron Hornaday így nyilatkozott: „Nem tudom, egymáshoz értünk egy kicsit azt hiszem – nem tudom”-majd folytatta- „Tudja hogy a bajnoki címért megyek, nem értem miért tette ezt. Ez hülyeség volt. Tudta miért ott mentem és mit akartam (a belső íven). Istenem. Neki is felülre kellett volna húzódnia, ha én nem húzódtam volna feljebb, hátulról belerohanok a lassabb kocsiba, és hatalmas balesetet okozok.”- majd végszóként hozzá tette- „Egyszerűen nekilökött a falnak. Tönkretett egy tökéletes versenyautót.”
A riporter a következő kérdést szegezte Kyle Buschnak: „Egyszerűen elvesztetted a fejed egy pár másodpercre odakint, eszedbe jutott egyáltalán, hogy Hornaday a bajnoki címért megy?"
Melyre Busch nyugodt arccal a következőképpen válaszolt: „Ha azon gondolkozol, hogy Ron a bajnokságért hajtott, akkor talán Ron viselkedhetett volna kicsit okosabban is a 15. körben, és körül nézhetett volna jobban, valamint adhatott volna helyet a körülötte lévőknek is.”- majd folytatta – „Egyértelmű, ha három autó egymás mellé kerül, akkor én nem mehetek a felső ívre. Már így is a külső íven voltam, ezen a pályán pedig jelen pillanatban nincs három ideális ív. Ez még csak a hétvége első futama volt. Ha úgy döntöttem volna, hogy hátradőlök és mindent feladok Ronért, az nem az én stílusom lett volna. A győzelemért hajtottam én is, csakúgy, mint mindenki más a pályán. Amikor a belső íven harcolt ellenem, megcsúszott, majd a fal felé szorított… akkor vesztettem el a türelmemet. Négy héten keresztül sorozatban keveredtem balesetekbe, és egyszer csak elegem lett ebből. Sajnálom, hogy pont Ronnal történt, aki a bajnoki címért hajtott, de az-az igazság, hogy nem hibáztathatsz csak egy embert, azért ami történt. Két emberrel kezdődött és két emberrel is végződött."
A versenyt egyébként a már Sprint Cup futamokról is jól ismert Kevin Harvick nyerte. Ő is Buscht vélte hibásnak az eset után és „szegény vesztesnek” nevezte őt.
Friss hír
A Nascar vezetősége meghozta döntését Kyle Busch ügyében. Történelmi döntés született, ugyanis eltiltották a hétvége összes futamától. Ez azt jelenti hogy nem számít a Truck Series versenyen elért helyezése, illetve nem indulhatott a Nationwide futamán valamint a holnap esti Sprint Cup futamon sem. Ez a Nascar történetének legsúlyosabb büntetése.
Most éppen a Nationwide mezőnye mérkőzik meg egymással, azonban a holnapi nap folyamán pontban este 8 órakor kezdetét veszi a Sprint Cup versenye is. Izgalmakban úgy hiszem nem lesz hiány, így a verseny megtekintése már-már kötelező.