Ezt követően egy ideig a CCC Team magyar kerékpárosa tekert az élbolyban, de a befutó előtt a sprinterek csapatai újra összezártak, s végül mezőnybefutó döntött a szakaszgyőzelemről. Az első helyet a Caja Rural-Seguros-RGA versenyzője, a spanyol Jon Aberasturi szerezte meg, második lett az ausztrál Kaden Groves (Mitchelton-Scott), harmadik pedig a cseh bajnok Adam Toupalek (Elkov-Kasper).
A mieink közül a tavalyi összetett verseny másodikja, Dina Márton (Kometa-Xstra), és harmadikja, Valter Attila is az élbolyban ért célba, így mindketten életben tartották reményeiket a jó összetett eredményre.
A hajrában több bukás is történt, a CCC Team versenyzőjét, Kamil Maleckit kulcscsont-törés gyanújával kórházba szállították, szerencsére a vizsgálat során kiderült, nincs törése, így visszatérhetett a csapatához.
„Az utolsó körben kétszer kellett kerékpárt cserélnem, de a végén a csapat segítségével sikerült az élmezőnyben maradnom. Az utolsó négy kilométeren nem voltam túl jó helyzetben, de az utolsó kanyarban sikerült előre kerülnöm. Figyeltem a Michelton-Scott versenyzőjét, Kaden Groves esélyes volt a szakaszgyőzelemre, de a végén mindent beleadtam, és sikerült” – mondta a szakaszgyőztes Jon Aberasturi, aki az összetett első helyezettjének járó sárga mez mellé a gyorsasági pontverseny zöld trikóját is átvehette az eredményhirdetésnél.
Valter Attila az MTI érdeklődésére kiemelte: bár az első két körben a Duna-parton haladva hektikus volt a pozicionálás, komolyabb tűzijátékra számított. Az első szökés befogásánál kiemelte a sokat dolgozó Peák Barnabás (Mitchelton-Scott) szerepét. Amint mondta, az utolsó emelkedőn érezte magában az erőt, majd miután egyeztetett egy csapattársával, növelte a tempót, így kialakítva egy kisebb élcsoportot.
„Sokat mentem nagy tempón, ám sajnos a Mitchelton-Scottból velünk lévő srác mindent megtett, hogy ne érjünk haza, mivel hátul a csapata hozta a sprinterüket. Együttműködéssel bennünk lett volna a szakaszgyőzelem, akár az összetettet is eldönthettük volna, hiszen volt húsz-harminc másodperc előnyünk is. Mindazonáltal jó jel, hogy így is maradt bennem egy kevés, jók voltak a lábaim, és az utolsó szakaszon lesz lehetőségem bizonyítani”.
A hegyi pontversenyben a spanyol David Lozano (Team Novo Nordisk) vezet, piros mezét a negyedik szakaszig egészen biztosan viselheti majd, hiszen csak akkor kerül sor a következő hegyi hajrákra. A legjobb magyar versenyző fehér meze Dina Mártonhoz került, aki tavaly a székesfehérvári befutó után is ezt viselhette.
A befutó után hosszú utazás vár a karavánra, hiszen vasárnap már Debrecenből rajtol majd a Tour de Hongrie második szakasza.
EREDMÉNYEK
1. szakasz, Esztergom-Esztergom (118 km):
1. Jon Aberasturi (spanyol, Caja Rural-Seguros-RGA) 2:48:04
2. Kaden Groves (ausztrál, Mitchelton-Scott) azonos idővel
3. Adam Toupalik (cseh, Elkov-Kasper) a. i.
18. Dina Márton (magyar, Kometa-Xstra) a. i.
27. Valter Attila (magyar, CCC Team) 13 másodperc hátrány
46. Kusztor Péter (magyar, Team Novo Nordisk) 32 mp h.
52. Szatmáry András (magyar válogatott) 45 mp h.
Az összetett versenyben:
1. (sárga mezben az Aktív Magyarország díjáért) Jon Aberasturi (spanyol, Caja Rural-Seguros-RGA)
A gyorsasági pontversenyben:
1. (zöld mezben a Skoda és az Europcar díjáért) Jon Aberasturi (spanyol, Caja Rural-Seguros-RGA)
A hegyi pontversenyben:
1. (piros mezben a Cofidis díjáért) David Lozano (spanyol, Team Novo Nordisk)
A legjobb magyar versenyző:
1. (fehér mezben a Magyar Közút Zrt. és a Bringasportdíjáért) Dina Márton (Kometa-Xstra)