BringaSport – 2017.01.18 – Szerdán a Várkert Bazárban megtartott sajtótájékoztatón bemutatták a 2017-es Tour de Hongrie útvonalát. A legnagyobb magyar kerékpárverseny június 27-én Szombathelyen prológgal rajtol, majd a Keszthely, Zalaegerszeg, Velence, Siófok, Paks, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény útvonalon jut el július 2-án Budapestre, a végső befutóhoz. A tervek szerint a 6 versenynap alatt 750 kilométer teljesítése vár a résztvevőkre.
TdH 2017 kisfilm:
A viadal szerdai sajtótájékoztatóján jelen volt Révész Máriusz kormánybiztos, Sárfalvi Péter sportért felelős helyettes államtitkár, Dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese, Válé Flórián, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökségi tagja, valamint az idei viadal rajt-, illetve célállomásainak képviselői: Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese, Koczka Tibor, Szombathely alpolgármestere, Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere, Koszti András, Velence polgármestere, Dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere, Süli János, Paks polgármestere, Takáts László, Cegléd polgármestere, Dobos László, Karcag polgármestere, Pfliegler Péter, Miskolc alpolgármestere és Hajnal-Nagy Gábor, Jászberény alpolgármestere.
Révész Máriusz kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos az eseményen többek között arról beszélt, hogy a kormányzat az idei évtől öt esztendőn át támogatja a verseny szervezésének költségvetését, sőt, a médiamegjelenés feltételeit is biztosítja – számolt be az eseményről a Magyar Távirati Iroda. „Szeretnénk megteremteni az ideális feltételeket az olyan kiváló versenyzőknek, mint Lovassy Krisztián vagy Szalontay Sándor” – jegyezte meg a politikus, aki azt is megemlítette, hogy a kormány céljai között szerepel az óbudai gázgyár területén egy fedett, 250 méteres velodrom felépítése 2021-ig.
Sárfalvi Péter, a nemzeti utánpótlás-nevelésért és sportkapcsolatokért felelős helyettes államtitkár kitért rá, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) csaknem megduplázta a tavalyi támogatását. Hozzátette, az egyik legfontosabb cél, hogy a Tour de Hongrie a későbbiekben megszerezze az első kategóriás minősítést a nemzetközi szövetségtől (UCI).
Válé Flórián, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökségi tagja szerint a körverseny a hazai kerékpársport piramisának csúcsa. „A mi feladatunk az, hogy a csúcs alá minél szélesebb bázist teremtsünk. Emellett szeretnénk, hogy a jövőben minél több magyar versenyzővel találkozhassunk a versenyen” – mondta Válé Flórián, hozzátéve, hogy a kerékpársportban osztják a harmadik legtöbb érmet az olimpián az atlétika és úszás után, s bízik benne, hogy a magyar versenyzők néhány éven belül eljutnak oda, hogy nagy versenyeken is lehessen nekik szurkolni.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese arra emlékeztetett, hogy az 1925-ös első Tour de Hongrie a fővárosból, a Gellért szálló elől indult. „Az előttünk álló kilenc hónap sűrű időszak lesz, hiszen szeptemberben dönt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság a 2024-es olimpia helyszínéről. Ezért elképesztő nemzetközi figyelem irányul Magyarországra, a magyar sportéletre és Budapestre. A mi pályázatunk erőssége abban rejlik, hogy sportnemzet vagyunk, ebben segítenek a Tour de Hongrie-hoz hasonló viadalok” – fogalmazott.
Dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, nem mindegy, hogy a külföldiek milyen Magyarország-képpel találkoznak. „Azt a képet szeretnénk közvetíteni a világ felé, hogy Magyarország modern, korszerű, dinamikus, lendületes és jó hely, ahová érdemes ellátogatni. Az ilyen versenyekhez kapcsolódó promóció ezt tudja ösztönözni. A 2024-es budapesti olimpiai pályázat szempontjából is fontos, hogy megmutassuk, tudunk világszínvonalú versenyeket rendezni” – emelte ki.
További információk a versenyről és a sajtótájékoztatóról >>