Újra a pályán, ismét a célban

Újra a pályán, ismét a célban

MARICSEK RACING TEAM – IV. CYEB Tatabánya Rallye, 2013. augusztus 10-11.

Vargha Bálint – Magyar Gábor, Renault Megane Maxi

 

A lábatlani esésük után újult erővel vágott neki a IV. CYEB Tatabánya Rallyenak a Vargha Bálint-Magyar Gábor kettős. Versenygépük, a Renault Megane Maxi az utolsó pillanatban készült el, de harcra készen várta az RTE 5. bajnoki fordulóját. Egy technikai probléma azonban most is feltartóztatta a Maricsek Racing Team versenyzőit, akik végül épphogy lecsúsztak a H2 kategória dobogójáról, s a 4. pozícióban végeztek.

 

Vargha Bálint: Szervizesünk, Farkas Csabi áldozatos munkájának köszönhetően a tatabányai hétvégére már semmi sem emlékeztetett minket a múltkori esésünkre a Renault Megane-n. Fényező, lakatos, matricás mind csatasorba állt, hogy elkészüljön időben a kocsi. Időnk azonban már nem maradt arra, hogy kipróbáljuk a futam előtt az autót – ennek meg is lett a böjtje.

Magamhoz képest is lassan kezdtem, aminek következtében jó nagy hátrányba kerültünk a kategóriatársakhoz képest. Ebben persze a lábatlani crash valamint a közben jelentkező technikai problémánk is benne volt, de nem szeretem erre fogni, ha valami nem sikerül jól, inkább magamban keresem a hibát. Hétfőn neki is álltunk dolgozni a kocsin, s már meg is találtuk a probléma forrását. A hátsó futóműben lévő torziós rugóval van a gond, de szerencsére ez még a jobbik eset, a váci fordulóra orvosolni fogjuk a gondot. Ez most így adta ki, a többiek jobbak voltak, de azért legközelebb sokkal nehezebb dolguk lesz, ezt megígérhetem.

A hangulat ennek ellenére nagyon jó volt a csapaton belül. A Tatabánya környéki pályákon többször versenyeztem már, s most is minden a megszokott volt, rendben zajlott a menetelés. A műszaki gondok ellenére azért volt olyan stádiuma a versenynek, amit élveztem, s bízom benne, hogy ez Vácott még jobb és zökkenőmentes lesz.

 

Magyar Gábor: Összességében elmondhatom, hogy jókedvűen versenyeztünk a IV. CYEB Tatabánya Rallyen, viszont a kocsi megint okozott számunkra egy kis fejtörést. Olyan technikai problémák jöttek elő az autón, amire nem is számítottunk.

Reggel úgy kezdtük az első kört, hogy puha gumit tettünk fel hátulra. Előző nap ugyanis esett az eső, és nem voltunk biztosak benne, hogy mindenhol felszáradt a pálya. Ez a választásunk azonban nem jött be – úgy csúszkáltunk a pusztavámi gyorsaságin, mint malac a jégen. Nagyon elvertek minket így az első gyorsasági szakaszon a kategóriatársak, csalódottak is voltunk, hogy nem tudtunk a saját tempónkban autózni.

A második körre kicseréltük a gumikat, és egészen jó időket tudtunk menni, de valami még mindig nem volt rendben a Renault-val. Megnéztük, és azt láttuk, hogy össze van ülve a kocsi hátulja – azt gondoltuk, hogy a lengéscsillapítóknál lehet a probléma forrása, ezért a szerviz ki is cserélte azokat. A helyzet viszont nem változott. Konkrétan úgy nézett ki a helyzet, mintha egy rakétakilövő állomáson épp felhasználni készülnénk – ült az autó hátulja, mi pedig néztünk felfelé. Nagyon pattogott a kocsi, nekünk pedig ilyen körülmények között kellett abszolválnunk a versenyt.

Ebből a helyzetből is tanultunk, a fiúk dolgoznak már azon, hogy a Vác Rallyera minden összeálljon. Tatabányán azonban ismét megmutatkozott, hogy a kategóriatársak milyen gyorsak, mennyire ügyesek. Csak gratulálni tudok a Ladával versenyző párosoknak, mert olyan tempót diktálnak, hogy ha egy pillanatig nem vagy észnél, akkor azonnal porrá vernek…

 

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Hetech Trend, Truck Parts, Karbonmatrica.hu

Sajtófőnök: Horváth Juditwww.maricsekteam.hu; Tel.: 30/533-9099; E-mail: sajto@maricsekteam.hu

A cikk folytatódik..! kattintson ide!

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.