Motor
2015. november 12. csütörtök, 15:23
Szerdán folytatódott és egyben zárult a királykategória első előszezoni tesztje Spanyolországban. A tegnapinál valamelyest kevesebb bukást hozó napon ismét Marc Marquez bizonyult a leggyorsabbnak, ám ennél érdekesebb, hogy a Suzukik a második és negyedik helyeket szerezték meg. Jorge Lorenzo ezúttal is ötödik lett, míg Valentino Rossi a hetedik pozícióban zárt.
A második, egyben utolsó napját rendezték ma a MotoGP hagyományos szezon utáni valenciai tesztjének. A versenyzők tovább folytathatták az ismerkedést a jövőre a Bridgestone-t váltó Michelin abroncsaival, míg néhány csapat úgy döntött, a 2016-tól kötelező egységes motorvezérlő elektronikai (ECU) szoftvert is beszereli a motorjába. Utóbbit illetően azonban nem mindenki cselekedett így: a crash.net értesülései szerint például a Hondák és a Yamahák esetén csak a gyári gépek futottak a jövő évi elektronikával, a szatellitek nem.
A Michelin termékei továbbra is komoly fejtörést okoznak a pilóták számára: keddhez hasonlóan ismét számos bukást láthattunk a hétórás körözés során. Marc Marquez például ismét esett, de így volt ezzel Maverick Vinales, Cal Crutchlow, Pol Espargaro, Andrea Iannone, Loris Baz, Jack Miller, Eugene Laverty, Alvaro Bautista és Stefan Bradl is. A balesetek nagy részét ismét az okozta, hogy elment a motor eleje, így újabb megerősítést nyert, hogy a francia gumigyártó cégnek elsősorban azokon van még csiszolnivalója.
Az előző naphoz hasonlóan ismét Marquez érte el egyébként a legjobb köridőt, 1:31.060-as köre ráadásul jobb, mint amit Jorge Lorenzo a vasárnapi versenyen futott. A repsolos spanyol mögött némi meglepetésre Vinales lett a második, majd jöttek a csapattársaik Dani Pedrosa, Aleix Espargaro sorrendben. A Suzuki tehát remekült szerepelt a mostani gyakorláson, ám fontos hozzátenni, hogy a hírek szerint ők egyelőre szintén a saját elektronikai rendszerükkel köröztek, nem pedig a 2016-tól bevezetésre kerülő egységes rendszerrel.
Ami a világbajnok Movistar Yamaha csapatát illeti: Lorenzo ismét egy ötödik helyezést szerzett, míg a 2015-ös pontversenyt csupán öt egységgel elveszítő Valentino Rossi ezúttal hetedik lett. Kettejük közé Crutchlow fért be legjobb szatellit motorosként, a top10-et pedig a két Tech3 Yamaha és az általuk közrefogott ducatis Andrea Iannone tette teljessé. Érdemes lehet még kiemelni Loris Baz 12. helyét is: az Avintia Racinghez igazolt francia úgy előzte meg új csapattársát, Hector Barberát, hogy csupán második napja ült Ducatin.
Ezzel a novemberi tesztidőszak hivatalos része véget ért, legközelebb február elején, Malajziában láthatjuk ismét együtt a teljes mezőnyt. Néhány csapat ugyanakkor még nem fejezte be erre az évre sem a munkát, a december elején életbe lépő teszttilalom előtt ugyanis több alakulat privát gyakorláson vesz részt a következő hetekben Jerezben és Sepangban.
A második tesztnap végeredménye:
1.
|
MARQUEZ, Marc
|
Repsol Honda Team
|
1:31.060
|
|
|
29 / 42
|
2.
|
VIÑALES, Maverick
|
Team SUZUKI ECSTAR
|
1:31.163
|
0.103
|
0.103
|
53 / 57
|
3.
|
PEDROSA, Dani
|
Repsol Honda Team
|
1:31.180
|
0.120
|
0.017
|
30 / 60
|
4.
|
ESPARGARO, Aleix
|
Team SUZUKI ECSTAR
|
1:31.212
|
0.152
|
0.032
|
44 / 55
|
5.
|
LORENZO, Jorge
|
Movistar Yamaha MotoGP
|
1:31.282
|
0.222
|
0.070
|
47 / 48
|
6.
|
CRUTCHLOW, Cal
|
LCR Honda
|
1:31.494
|
0.434
|
0.212
|
57 / 58
|
7.
|
ROSSI, Valentino
|
Movistar Yamaha MotoGP
|
1:31.498
|
0.438
|
0.004
|
57 / 65
|
8.
|
ESPARGARO, Pol
|
Monster Yamaha Tech 3
|
1:31.619
|
0.559
|
0.121
|
50 / 51
|
9.
|
IANNONE, Andrea
|
Ducati Team
|
1:31.619
|
0.559
|
0.000
|
57 / 60
|
10.
|
SMITH, Bradley
|
Monster Yamaha Tech 3
|
1:31.694
|
0.634
|
0.075
|
70 / 71
|
11.
|
PETRUCCI, Danilo
|
Octo Pramac Racing
|
1:31.717
|
0.657
|
0.023
|
61 / 62
|
12.
|
BAZ, Loris
|
Avintia Racing
|
1:31.796
|
0.736
|
0.079
|
41 / 49
|
13.
|
REDDING, Scott
|
Octo Pramac Racing
|
1:31.901
|
0.841
|
0.105
|
48 / 54
|
14.
|
BARBERA, Hector
|
Avintia Racing
|
1:31.937
|
0.877
|
0.036
|
54 / 62
|
15.
|
DOVIZIOSO, Andrea
|
Ducati Team
|
1:31.967
|
0.907
|
0.030
|
49 / 62
|
16.
|
MILLER, Jack
|
Marc VDS Racing Team
|
1:32.100
|
1.040
|
0.133
|
44 / 49
|
17.
|
LAVERTY, Eugene
|
Aspar MotoGP Team
|
1:32.377
|
1.317
|
0.277
|
49 / 51
|
18.
|
RABAT, Tito
|
EG 0,0 Marc VDS
|
1:32.402
|
1.342
|
0.025
|
54 / 56
|
19.
|
BRADL, Stefan
|
Aprilia Racing Team Gresini
|
1:32.492
|
1.432
|
0.090
|
52 / 59
|
20.
|
HERNANDEZ, Yonny
|
Aspar MotoGP Team
|
1:32.510
|
1.450
|
0.018
|
34 / 48
|
21.
|
BAUTISTA, Alvaro
|
Aprilia Racing Team Gresini
|
1:32.847
|
1.787
|
0.337
|
28 / 52
|
22.
|
PIRRO, Michele
|
Ducati Team
|
1:33.568
|
2.508
|
0.721
|
5 / 6
|
23.
|
TSUDA, Takuya
|
Suzuki Test Team
|
1:33.797
|
2.737
|
0.229
|
24 / 32
|
24.
|
DI MEGLIO, Mike
|
Aprilia Racing Team Gresini
|
1:34.372
|
3.312
|
0.575
|
13 / 21
|
25.
|
AOKI, Nobuatsu
|
Suzuki Test Team
|
1:37.031
|
5.971
|
2.659
|
11 / 13
|