F1
2015. szeptember 4. péntek, 20:53
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
Mielőtt az autók a pályára léptek volna Monzában, a Pirelli bejelentette, hogy csökkenti az előre megszabott guminyomás és kerékdőlés értékét, a hírek szerint a csapatok visszajelzéseire reagálva.
A módosításnak nincs köze a belgiumi gumiügyhöz, hiszen az olasz cég vizsgálata megállapította, hogy ott a gumikon keletkező vágások okoztak gondokat több versenyzőnek, amiért elsősorban a pálya állapotát tették felelőssé.
A paraméterek módosítása nem okozott különösebb fejfájást a csapatoknak, sőt, az Auto Motor und Sport értesülései szerint kifejezetten az istállók mérnökei kérték azt, hiszen úgy gondolták, hogy ezek jobban illenek majd az autókhoz, amelyek jelentősen fejlődtek azóta, hogy a Pirelli pár hónappal ezelőtt tudatta az általa kijelölt maximális határértékeket a csapatokkal.
Ezt a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery magyarázta el pénteken: „Erre a versenyre megváltoztattuk a guminyomásra és a kerékdőlésre vonatkozó, előzetesen megadott paramétereinket. Mivel az autók egyre gyorsabbá és gyorsabbá válnak, különösen a szezon második felére fokozódó fejlesztési ütem hatására, ezen új paraméterek lehetővé teszik a versenyzők számára, hogy a maximális teljesítményt és tartósságot hozzák ki az abroncsokból” – mondta a brit szakember.