Bár még mindig sok a kérdőjel a 2016-os versenynaptárral kapcsolatban, az biztosnak tűnik, hogy jövőre 21 Forma-1-es futamot rendeznek, Németország ugyanis visszatér a száguldó cirkusz körforgásába, Azerbajdzsán pedig az Európai Nagydíj új házigazdájaként csatlakozhat a sporthoz. Az évad egyébként hosszú évek óta először áprilisban indul, a szezonzárót pedig novemberben rendezik.
A 21 futamot tehát nyolc hónap alatt kell teljesíteniük a Forma-1-es alakulatoknak, ez pedig sokak szerint alaposan leterheli majd a résztvevőket (a pilótákat, a csapattagokat) és a királykategóriában dolgozókat (például a média képviselőit) is. Az érintettek nemcsak a futamok száma miatt, hanem a nyári szünet rövidsége miatt is aggódnak, az előzetes versenynaptárban ugyanis az eddig megszokott négyhetes helyett csak egy háromhetes pihenő kapott helyet.
Persze vannak olyanok is, akik nem tartják különösebben aggasztónak a zsúfolt menetrendet; a Lotus francia versenyzőjének például azonnal elnyerte tetszését. „Ez a szezon nagyon hosszúnak tűnik. Bár még láttam a naptárat, tudom, hogy a következő rövidebb lesz” – idézi Grosjeant az Autosport. „Ez jó lesz, mert néha már unatkoztam. Jobban kedvelem, ha van egy szezon, majd jön a pihenés, most pedig szerintem jó telünk lesz. Márciusban kezdjük a tesztelést, áprilisban pedig a versenyzést. A december, a január és a február szabad; ebben a sávban nem lesz túl sok munkánk” – teszi hozzá.
A Grosjean által említett három hónap programja minden valószínűség szerint változatlan marad, a nyári pihenő viszont ismét négyhetesre hízhat, a csapatok ugyanis erősen lobbiznak a szünet meghosszabbításáért. A Force India helyettes csapatvezetője, Bob Fernley például rendkívül fontosnak nevezte ezt az időszakot, valamint a kéthetes gyárleállást, kijelentésével pedig a Williamst képviselő Claire Williams is egyetértett. Szerinte a szünet a Forma-1 minden dolgozója számára fontos, ezért a folytatásban is egyeztetnek majd annak meghosszabbításáról.