Egyéb
2015. augusztus 15. szombat, 15:24
A széria feltámasztásában 2009 és 2012 között közreműködő Jonathan Palmer szerint igen, és egyértelműen felveheti a versenyt a GP2-vel és a World Series by Renault-val is.
Mindössze négy szezont ért meg a Nemzetközi Automobil Szövetség F2-es bajnoksága 2009 és 2012 között, de 2017-ben új életet kívánnak lehelni az egykor szebb napokat is megélt szériába. Az FIA terve a Forma-1 előszobájává tenni a sorozatot, de ezt a pozíciót jelenleg a GP2 és a World Series by Renault is betölti, igaz, felmerültek olyan hírek is, hogy az F2 a Bruno Michel vezette bajnokság alapjaira épülhet majd.
Jonathan Palmer korábbi F1-es pilótának (és a jelenlegi Lotus-tesztpilóta Jolyon Palmer édesapjának) komoly érdemei voltak abban, hogy egyáltalán útnak induljon a széria hat évvel ezelőtt, s bár a jelenlegi előkészületekben nem vesz részt, remek ötletnek tartja az ismételt újjáélesztést. „Logikus döntés volt, hiszen ott van a Forma-1, az F3, valamint az F4-es bajnokságok, az F2 pedig szükséges a folytonossághoz” – nyilatkozta a brit a GPUpdate.net-nek.
„Úgy vélem, hogy 2009-ben teljes mértékben eleget tettünk a követelményeknek. Hihetetlen, hogy egy 450 lóerős autót ki tudtunk hozni 250.000 euróból, most egy F4-es gép kerül ennyibe, ami 160 lóerős. Az FIA azt szerette volna, ha minden csapat egy bizonyos költséglimit alatt marad, de minden gárda más és más erőforrásokkal rendelkezik. Azt hittük, hogy az alacsony költségek majd vonzani fogják a pilótákat, de nem így lett. Az olyan versenyzők viszont, mint Dean Stoneman, vagy Jolyon, remekül teljesítettek, és megállták a helyüket a GP2-ben is.”
Palmer szerint az F2-ben megvillanó pilóták utat találhatnak az F1-be, de egy olcsó bajnokság nem feltétlenül helyes döntés. „Ott volt nekünk Andy Soucek, Dean, Mirko Bortolotti és Luciano Bacheta, Jolyon pedig a Lotusnál vezet péntekenként, és remélem, hogy jövőre versenyülést is kap majd. Úgy vélem, hogy a jövőbeli bajnokok remekül fognak teljesíteni, ha sikerül bejutniuk a Forma-1-be, viszont a mi bajnokságunkkal az volt a baj, hogy olcsósága miatt rengeteg versenyző számára volt elérhető. Ahhoz, hogy kiszűrd a legjobbakat, vagy azokat, melyek a legtöbbet hozzák majd a konyhára, egy relatíve drága sorozatra van szükség. Ha csak 250.000 euród van, biztosan nem fogsz bekerülni az F1-be.”