YPRES RALLY 2015. Június 25-27. Belgium.
Várkonyi Szabolcsot kérdezem a verseny után.
Az „AK Delta Sport” színeiben vettetek részt ezen ERC futamon.
254 versenykilométer várt rátok, 17 gyorsasági szakasz, amit 7 különböző pályát teljesítettetek.
a „WIJTSCHATE” szakaszon 09.03 és 08.54 időt mentetek. Elég sokat javítottatok a második gyorsotokon. Miként tetszett ez a gyors, és hogy sikerült ekkorát javítanotok?
– Gyakorlatilag a verseny összes szakasza tetszett. Mivel mindenképpen célba szerettünk volna érni, elsőre mindenhol óvatosabban mentünk, másodszor már picit bátrabban mentünk és jelentősen javítottunk általában.
a „MESEN” gyorsot is kétszer teljesítettétek viszont itt öt másodperccel később értetek célba mint az első felfutáson. Mi történt?
– Ezen a szakasz volt a kivétel, már sötétedett, mikor mi mentünk rajta, de ahogy néztem, az egész mezőny rontott.
„KEMMELBERG” gyorson nappal 09.25 este 09.21-es időt mentetek. Sokkal jobb időt mentetek mint nappal. Ennyire jó itinert írtatok, vagy besegített neked az előző gyors memorizálása is?
– Igazából még nem volt sötét, amikor mentünk, így szerintem ott mindenki tudott javítani.
„HOLLEBEKE 2” gyors, 23 kilométerén jó pár derék szögű, vagy még élesebb kanyar is várt rátok. Itt gondolom előkerült a kézifék is jó párszor. Ez éjszakai futam is volt. Utolsó gyors a versenyen, éjjel kilenc gyorssal mögöttetek. Mennyire volt kemény a fentiek tekintetében ez az utolsó futam?
– Az utolsó gyorsot már nagyon megtiszteltük, csak végig akartunk rajta evickélni, főleg, hogy a rajt után pár kanyarral a szemünk láttára borult fel a Peugeot gyári versenyzője. Ezt az óvatosságot végül megbántam, mert ott bejött elénk egy belga páros. Sajnos, minden más jó szervezési dolog mellett, hiányoltam a szervizparkokba érve az aktuális állásról való tájékoztatást, így nem tudtuk, hogy mennyivel vannak előttünk, illetve mögöttünk, ha tudom, nem óvatoskodok annyira a végén.
Összegezve ezt az ERC futamot, miként is sikerült, és hogy éreztétek magatokat?
– Összességében elégedett vagyok a helyezéssel, a teljesítménnyel nem annyira, de azt hiszem dőreség lett volna ennél komolyabb eredményt várni így, hogy gyakorlatilag először vezettem az autót egy nagyon nehéz versenyen.
Legközelebb, hol láthatunk téged, milyen versenyen?
– A Barum Rallye van tervben, előtte még lehet, beiktatjuk a Baranya Kupát, tanulni az autót.
Támogatók: HETECH TREND KFT, SUN&FUN HOLIDAYS, TRUCK PARTS KFT. AIRVENT ZRT. DROIDX KFT. VILLUMEN KFT. VPT GROUP, HONDA eLES, CARWAX, DI-FER KFT, ATRA KFT.
Fotó: Makai Gergely
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu