Verstappen Vettel nyomában – Interlagosi statisztikák

F1

2015. november 17. kedd, 16:21

Kinek volt Nico Rosberg előtt ilyen erős sorozata Interlagosban, mikor zártak ki utoljára brazilt hazai pályán, és hogyan ért el több tekintetben is mélypontot a hétvégén Fernando Alonso? A Brazil Nagydíj statisztikai érdekességeiből kiderül.

Ahogy szeptember elejéig Lewis Hamilton uralta az időmérőket, úgy a záráshoz közeledve Nico Rosberg vette át ebben a kezdeményezést, immár zsinórban ötödik pole-ját szerezve, ami egyéni legjobbjának számít. Ő a 14. versenyző a Formula-1 történetében, aki ilyen sorozatra volt képes. Hamilton szintén idén jutott el egyhuzamban hét rajtelsőségig, és már csak egyre volt Ayrton Senna rekordjától. A szeptember eleji Olasz Nagydíj óta pedig a brit nem is állt többször a rajtrács élén.

Hamilton elszalasztotta a lehetőségét, hogy a 44-es autót vezetve önmaga és a Mercedes 44. győzelmét szerezze meg Interlagosban. A csapat számára ugyanis Rosberg érte el ezt a sikert, ő maga pedig 13. diadalával beérte David Coulthardot, így már csak Stirling Moss áll előtte a győzelmi örökranglistán azok közül, akik nem lettek világbajnokok.

Dppi_00115019_631

Rosberg még egy mutatóban fellépett a második helyre a hétvégén, méghozzá a legrutinosabb németek rangsorában. Ugyanis 184. F1-es rajtját ejtette meg, amivel átlépte Nick Heidfeldet, és már csak Michael Schumacher áll előtte, noha ő jó messze, 306 megkezdett versennyel.

A Mercedes németje a 2014-es interlagosi győzelme után tudott ismételni, ami tíz év után először sikerült valakinek. Legutóbb ugyanis Juan Pablo Montoya húzott be egymás után két első helyet a pályán 2004-ben és 2005-ben. Érdekes, hogy Montoyát is mindkét alkalommal ugyanaz a versenyző követte a célban Kimi Raikkönen személyében. A pole-ból nyerni két egymást követő futamot azonban Rosberg előtt csak Mika Hakkinen tudott ezen a pályán, 1998-ban és 1999-ben.

A Brazil Nagydíj abban a tekintetben is hasonlított a szintén 71 körös Mexikói Nagydíjra, hogy Rosberg mindkettőn 65 kört vezetett, míg a maradék 6-ban, a bokszkiállások során Hamilton állt az élen.

A Mercedes idén már ötödször teljesített tökéletes hétvégét, amely során az első két helyen végeztek az időmérőn, a futamon és a leggyorsabb körök listáján is, miközben az összes kört az élen töltötték. Ilyenre még a McLaren is csak négyszer volt képes 1988-ban.  

Dppi_00115019_863

Hamilton, Rosberg és Vettel idén már kilencedik, összesen pedig tizenegyedik alkalommal osztoztak a dobogón. Vettel már 13. pódiumát szerezte ebben az évben, ennyit pedig még senkinek sem sikerült a Ferrarinál töltött első évében.

A Ferrari két pilótája jelenleg egyaránt 79 dobogónál jár karrierje során, miután Vettel rohamléptekben érte be Raikkönent a szezon során.

Felipe Massát kizárták a Brazil Nagydíj után, ami az első ilyen eset Daniel Ricciardo 2014-es melbourne-i üzemanyag-mizériája óta. Legutóbb 1988-ban történt meg, hogy egy brazilt kizártak hazai futamáról – akkor Ayrton Sennának szabálytalan futamelőtti autócseréje miatt lengették be a fekete zászlót, még a verseny közben. Persze ha a Williams fellebbezését elfogadják és Massa visszakapja 8. helyét, akkor ez a statisztika semmissé válik.

Max Verstappen olyat tett, amilyet a Toro Rosso színeiben még senki: zsinórban hat futamon pontot szerzett a csapatnak. Sebastian Vettel is csak ötös sorozatig jutott 2008-ban, noha hozzá kell tenni, hogy ha a pontot érő top10-es célba éréseket nézzük, akkor Vettel hétszer csinált ilyet egymás után abban az évben. Verstappentől azt viszont már senki nem vitathatja el, hogy jelenleg ő rendelkezik a leghosszabb pontszerzési sorozattal a teljes mezőnyben.

Dppi_00115019_478

Fernando Alonso karrierje során először zárt a 15. helyen egy versenyt (Massa kizárása után), ami egyben idei legrosszabb célba érkezési pozíciója is. Ennél rosszabb helyen még csak egyszer intették le, amikor 2001-ben a 16. helyen hozta be a Minardit Silverstone-ban. A spanyolt ráadásul most először intették le csapattársa mögött a Brazil Nagydíjon.

Forrás: www.formula.hu – RSS