Vettel volt a leggyorsabb a piros szuperlágy abronccsal

image

Az évad legváltozatosabb szabadedzésén, mely szürkületben kezdődött és sötétségben ért véget, a Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel futotta a leggyorsabb köridőt 1 perc 46.374 másodperccel a második szabadedzésen. Vettel saját tavalyi 1 perc 46.660 másodperces köridős rekordját is megdöntötte.

A német versenyző – akinek jó esélye van rá ezen a hétvgén, hogy ő legyen a világ legfiatalabb kétszeres világbajnoka – Pirelli P Zero piros szuper-lágy abroncson futotta leggyorsabb körét, melyet kifejezetten az olyan szűk és kanyargós városi pályákra terveztek, mint a szingapúri. A 30 fokos vagy talán még annál is nagyobb hőség ellenére a P Zero piros szuper-lágy és a P Zero sárga lágy abroncs remekül szerepelt a forró és párás időben. A pilóták hosszabb távon is felmérték az abroncsok teljesítményét fontos adatokat gyűjtve a versenyre.
 
A 18:00-19:30-ra tervezett első edzésre mindössze egy óra jutott, mivel a pálya javítása miatt fél órával később kezdődött. Ezen a McLarenes Lewis Hamilton volt a leggyorsabb 1 perc 48.599 másodperces idejével, melyet a szabadedzés végén futott a többi versenyzőhöz hasonlóan P Zero sárga abroncson.
 
A 21:30-23:00 között tartott második edzésen a csapatok finomra hangolhatták az autók beállítását a szingapúri viszonyokra, melyek kemény próba elé állítják az autókat, az abroncsokat és a pilótákat is. A 23 kanyar különösen a hátsó abroncsokat veszi igénybe, mivel azoknak kell tapadást találniuk az egyenetlen útfelszínen. A pálya szűkössége is sok pilótán kifogott ma. Jenson Buttonnak még a második szabadedzés felénél is az volt a problémája, hogy még nem volt alkalma használni a P Zero piros szuper-lágy abroncsot.
 
Valamennyi versenyző a szokásos három garnitúra (két P Zero sárga és egy P Zero piros) abroncsot kapott a pénteki szabadedzésen. Átlagosan 10-12 kört futottak a lágy abroncson az első edzésen, majd 16 kört a lágyon és a szuper-lágyon a második edzésen, abroncscsere közben gyakorolva a kiállást.
 
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Ez volt az évad egyik legfontosabb szabadedzése a csapatok számára, és abból, hogy milyen sok mindenkinek volt gondja, jól látszott, milyen nehéz volt. A szingapúri nagyon kemény pálya, ezért létfontosságú a csapatok számára megtalálni a megfelelő beállítást, különösen tele tanknál, mivel ezen a pályán sokat fogyasztanak az autók. Egy nehéz autó természetesen jobban igénybe veszi az abroncsokat, de ennek ellenére nagyon elégedettek vagyunk mindkét gumikeverék teljesítményével és tartósságával. Körönként nagyjából egy másodperc különbség van a két abroncs között, de így, hogy minden csapat másfajta üzemanyag-terheléssel próbálkozott, nem könnyű pontos képet alkotni az adatok kielemzése nélkül.”
 
Napi adat
 
Szingapúrban a legnagyobb a kiállás okozta időveszteség a boxutca hossza és kiképzése miatt. Több mint harminc másodpercbe telik egy átlagos abroncscsere, ami nagy hatással lesz a kiállással kapcsolatos stratégiára.