F1
2016. május 17. kedd, 17:44
Szerző: Berta Kitti; Fotó: Ferrari
Sebastian Vettel végzett az élen az idei első F1-es szezonközi tesztnapon Barcelonában, megelőzve ezzel Nico Rosberget – ám volt, amiben nem talált legyőzőre a mercedeses.
Délelőtt Jenson Button teljesítette a legjobb köridőt a szuperlágy abroncsokon, miután néhány aerodinamikai elemet tesztelt a McLaren számára. A brit ideje akkor 1:23.753 volt, azonban délután már volt, aki ezen tovább javított, így végül Sebastian Vettel több mint fél másodperccel volt gyorsabb a britnél: ezzel átvette a vezetést tőle, és meg is tartotta azt a nap végéig. A második leggyorsabb időt Nico Rosberg teljesítette, a harmadik helyen pedig Button zárt – még délelőtti idejével.
A Ferrari legfőbb célja Barcelonában, hogy rájöjjenek, mi okozott számukra problémát a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén – az olaszok ugyanis hiába szerepeltek jól a szabadedzéseken, az időmérőn alulmaradtak a Mercedesszel és a Red Bull-lal szemben. A német pilóta a délelőtt rövid etapokat teljesített a lágy gumikkal, így próbálták meg rekonstruálni a szombati körülményeket.
Nico Rosbergnek nem kellett sokat várnia, hogy a vasárnapi balesetüket követően újra pályára gurulhasson, a német a második helyen zárta a tesztnapot – a csapat rendkívül produktív munkát végzett, ugyanis összesen 119-szer ment körbe a pályán.
A nap meglepetés-fejlesztését a Williams nyújtotta, ugyanis az istálló tesztpilótája, Alex Lynn egy teljesen új hátsó szárnnyal teljesítette az aerodinamikai tesztprogramjukat – habár a radikális kinézetű elem nem felel meg a Formula-1 szabálykönyvének, a csapat értékes adatokat szerez a használatával. A groove-iak az első vezetőszárnyra is helyeztek néhány elemet, és elmondták, céljuk, hogy a teszt végére az autó optimális egyensúlyát megtalálják. Lynn délután visszatért a 2016-os konstrukcióhoz, és 86 kör megtételét követően 9. lett.
Romain Grosjean a Haas új kasztniját vitte pályára Barcelonában, és az ultralágy keverékű abroncsot is kipróbálta: úgy tűnik, a francia versenyző túllépett az egyensúllyal kapcsolatos problémákon, hiszen végül a 4. pozícióban zárt 0,662 mp-es hátránnyal az élen álló Vettelhez képest.
Pascal Wehrlein a szuperlágy gumikat használta, amikor az 5. helyet jelentő idejét autózta, ám hátránya már 1 másodperc a legjobb időhöz képest. Mögötte egyetlen századmásodperccel maradt le Daniel Ricciardo, a Red Bull versenyzője.
Az utolsó helyeket a tartalékversenyzők foglalják el: Pierre Gasly a Toro Rosso színeiben, Alfonso Celis a Force Indiával, Alex Lynn a Williamsszel, valamint Esteban Ocon a Renault-val – utóbbi versenyző azonban Rosberg mögött a második helyet foglalja el a megtett körök számát tekintve, szerdán pedig már a Mercedes színeiben gyűjtheti tovább a kilométereket.
Az első tesztnap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:23.220 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | +0.117 |
3 | Jenson Button | McLaren | +0.533 |
4 | Romain Grosjean | Haas | +0.662 |
5 | Pascal Wehrlein | Manor | +1.077 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +1.087 |
7 | Pierre Gasly | Toro Rosso | +1.601 |
8 | Alfonso Celis | Force India | +2.247 |
9 | Alex Lynn | Williams | +2.851 |
10 | Esteban Ocon | Renault | +3.310 |