WEC
2016. május 7. szombat, 20:25
Izgalmas versenyt futott a WEC mezőnye Spa-Francorchampsban, ahol mindhárom nagy gyártónak volt esélye a győzelemre – végül a négykarikások visszavágtak Silverstone-ért.
Dráma drámát követett a Hosszútávú-világbajnokság hat órás spái viadalán: az első sorból induló Porschék közül a kettes számú autóval már fél órával a start után gondok adódtak, ekkor Porsche-Audi-Toyota volt a sorrend. A négykarikások és a japánok komoly küzdelmet folytattak a második helyért, Lucas di Grassi a füvet is megcsípve próbált keresztüljutni Sebastien Buemin a Blanchimont-ban, de a svájci a Buszmegállóban visszavágott.
A másik Toyota Mike Conway-jel a volánnál közben a negyedik helyről esett vissza, miután ütközött az egyik SMP autóval. A kiállások első fordulója után Sebastian Buemi az élre ugrott, de a pole-t elhódító Timo Bernhard kihasználta a svájci tétlenségét, visszavéve a vezetést. Percekkel azután, hogy az egyes számú Porsche visszakerült az első helyre, a 919-es bal első defektet kapott – az autónak egy teljes kört kellett megtennie a bokszig, ahol a gumicsere után az ötödik helyen hajthatott tovább.
A Porsche drámáját tovább fokozta, hogy az ausztrálnak néhány kör múltán ismét vissza kellett térnie szerelőihez – ugyancsak bal első defekt miatt! A versenyt kezdő Brendon Hartley visszaállt a versenybe, és ekkor történt a verseny első komoly balesete. A dán Nicki Thiim Simon Dolan Gibsonjával találkozott, majd csúszott neki a gumifalnak. Az Aston Martin a tetején átfordulva állt meg a lebetonozott bukótérben, de a versenybíróság nem küldte be a biztonsági autót, csak egész pályás sárga zászlót léptetett életbe.
A sokáig harmadik helyen haladó, hetes számú Audi is bajba került: Treluyer alatt a padlólemez rongálódott meg, ekkor pedig úgy tűnt, hogy miután mindkét gyártó elveszítette legalább egy autóját, a diadal sorsa a Toyota és az Audi között fog eldőlni. A japánok ötös egysége folyamatosan húzott el az Audi nyolcas autójától – amikor Kazuki Nakajima vezette a TS050-es Hybridet, nem sokkal az ötödik óra kezdete után már majdnem egy teljes kör volt az egység előnye.
Ekkor azonban beütött a krach! A japán alatt füstölni kezdett a Toyota, az ötös autót pedig nem is láttuk már a délután folyamán. A nyolcas Audi így megörökölte a vezetést, melyet már nem is veszélyeztettek az ellenfelek. A hat órás küzdelem befejezése azonban nem volt zökkenőmentes, hiszen egy órával a leintés előtt a 66-os Ford GT hatalmas balesetet szenvedett az Eau Rouge tetején, Stefan Mückével a volánnál. A német pilótát mentő vitte be a pályakórházba, de a csapatnál megerősítették, hogy versenyzőjük magánál van, és csak szédülésre panaszkodik.
A biztonsági autónak itt már tevékeny szerep jutott, de a végeredmény már nem változott: bár az Audi mindenkire ráijesztett, amikor a nyolcas autót betolták a garázsba, de Oliver Jarvis hamar visszaállt a küzdelembe, lévén két körös előnye volt az egyetlen állva maradt, kettes számú Porsche előtt. A gyáriak betlijének köszönhetően a futam végén a Rebellion 13-as egysége állhatott a pódium legalsó fokára, négy körrel lemaradva a győztes Auditól, és egy körrel megelőzve a másik R-One-t.