WEC
2015. szeptember 20. vasárnap, 08:33
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Akárcsak az előző nürburgringi versenyen, az austini 6 órás hosszútávú futamon is a Porsche 17-es egysége győzött, pedig egyperces bokszutcai büntetést is kiosztottak rájuk.
Mark Webber, Timo Bernhard és Brendon Hartley hármasa a második helyről, a Jani, Lieb és Dumas trió által vezetett testvérautó mögül kezdhették meg a Texasban rendezett 6 órást, ennek ellenére vezették a táv első felét, mikor Mark Webber elrontott egy kiállást, túlfutott a bokszon. Az előny rögtön 10 másodpercre csökkent, ráadásul rövidesen egyperces stop and go büntetéssel sújtották őket.
Végül azonban nekik kedvezett a szerencse, miután Janiék Porschéja 35 perccel a leintés előtt műszaki okok miatt feladta – harmadik pole-jukat sem tudták győzelemre fordítani, de végül a 12. helyen célba értek. A győzelmet a 17-es autó örökölte, akik zsinórban másodszor nyertek, a második pozíciót pedig az Audi bajnokságot vezető egysége, Andre Lotterer, Benoit Treluyer és Marcel Fassler kaparintotta meg, akik a pontversenyben is az élen maradtak, 10 egységgel Webberék előtt. Duval, di Grassi és Jarvis autója végzett még a pódiumon, idén először, annak ellenére, hogy ők is időbüntetést kaptak.
A Toyota ismét nem jelentett kihívást a japán márkáknak, a címvédő Buemi, Davidson, Nakajima trió két kör hátrányban lett negyedik, és ez is szezonjuk második legjobb eredményét jelenti. A 2-es számú Toyotával a „hazai pályán” versenyző – sok éven keresztül IndyCar-pilóta volt – brit Mike Conway szenvedett balesetet a harmadik körben.
Az ötödik helyen a G-Drive Ligier-Nissanja ért be Sam Birddel, Julien Canallal és Roman Rusinovval, idén még ilyen előkelő helyen nem zárt LMP2-es egység. Legnagyobb ellenfelük, a KCMG akkor veszítette el a győzelmi harcot, mikor megint csak bokszutcai malőr miatt stop-and-go büntetést osztottak ki rájuk. A GT Pro kategóriát a 91-es Porsche, a GT Am osztályt az SMP Racing 72-es Ferrarija nyerte.
A bajnokságból még három forduló maradt, a soron következő a Fujiban rendezett 6 órás október 11-én.
Kat.
|
Versenyzők
|
Csapat
|
Autó
|
Hátrány
|
|
1
|
LMP1
|
T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley
|
Porsche Team
|
Porsche
|
6:00:12.228
|
2
|
LMP1
|
M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer
|
Audi Sport Team Joest
|
Audi
|
1:06.840
|
3
|
LMP1
|
L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis
|
Audi Sport Team Joest
|
Audi
|
1 Kör
|
4
|
LMP1
|
A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima
|
Toyota Racing
|
Toyota
|
2 Kör
|
5
|
LMP2
|
R.Rusinov, J.Canal, S.Bird
|
G-Drive Racing
|
Ligier/Nissan
|
15 Kör
|
6
|
LMP2
|
M.Howson, R.Bradley, N.Lapierre
|
KCMG
|
ORECA/Nissan
|
15 Kör
|
7
|
LMP2
|
G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez
|
G-Drive Racing
|
Ligier/Nissan
|
16 Kör
|
8
|
LMP1
|
S.Trummer, P.Kaffer
|
Team ByKolles
|
CLM/AER
|
16 Kör
|
9
|
LMP2
|
S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson
|
Extreme Speed Motorsports
|
Ligier/HPD
|
16 Kör
|
10
|
LMP2
|
P.Ragues, O.Webb, A.Hamilton
|
Team SARD Morand
|
Morgan/SARD
|
16 Kör
|
11
|
LMP2
|
N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire
|
Signatech Alpine
|
Alpine/Nissan
|
16 Kör
|
12
|
LMP1
|
R.Dumas, N.Jani, M.Lieb
|
Porsche Team
|
Porsche
|
17 Kör
|
13
|
LMP2
|
N.Leventis, D.Watts, J.Kane
|
Strakka Racing
|
Gibson/Nissan
|
19 Kör
|
14
|
GTE Pro
|
R.Lietz, M.Christensen
|
Porsche Team Manthey
|
Porsche
|
23 Kör
|
15
|
GTE Pro
|
P.Pilet, F.Makowiecki
|
Porsche Team Manthey
|
Porsche
|
23 Kör
|
16
|
GTE Pro
|
D.Rigon, J.Calado
|
AF Corse
|
Ferrari
|
23 Kör
|
17
|
GTE Pro
|
F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway
|
Aston Martin Racing
|
Aston Martin
|
24 Kör
|
18
|
GTE Pro
|
M.Sorensen, C.Nygaard
|
Aston Martin Racing
|
Aston Martin
|
25 Kör
|
19
|
GTE Pro
|
D.Turner, J.Adam
|
Aston Martin Racing
|
Aston Martin
|
25 Kör
|
20
|
GTE Pro
|
G.Bruni, T.Vilander
|
AF Corse
|
Ferrari
|
25 Kör
|
21
|
GTE Am
|
V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov
|
SMP Racing
|
Ferrari
|
26 Kör
|
22
|
GTE Am
|
C.Ried, K.Al Qubaisi, E.Bamber
|
Abu Dhabi-Proton Racing
|
Porsche
|
26 Kör
|
23
|
GTE Am
|
F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas
|
AF Corse
|
Ferrari
|
27 Kör
|
24
|
GTE Am
|
P.Dempsey, P.Long, M.Seefried
|
Dempsey Racing – Proton
|
Porsche
|
27 Kör
|
25
|
GTE Am
|
P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda
|
Aston Martin Racing
|
Aston Martin
|
27 Kör
|
26
|
GTE Am
|
F.Castellacci, B.Simonsen, S.Hall
|
Aston Martin Racing
|
Aston Martin
|
27 Kör
|
27
|
GTE Am
|
G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen
|
Larbre Competition
|
Chevrolet
|
28 Kör
|
28
|
LMP1
|
A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt
|
Rebellion Racing
|
Rebellion/AER
|
38 Kör
|
29
|
LMP1
|
N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld
|
Rebellion Racing
|
Rebellion/AER
|
38 Kör
|
–
|
LMP1
|
A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway
|
Toyota Racing
|
Toyota
|
kiesett
|
–
|
LMP2
|
E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty
|
Extreme Speed Motorsports
|
Ligier/HPD
|
kiesett
|