Will Power ismét

image

A hétvégi, balesetekkel tarkított Sao Paulói Indycar futamot, ismételten az ausztrál Will Power nyerte meg. Az egész versenyen dominálva, a végén 0,9 másodperccel utasította maga mögé Ryan Hunter-Reay-t. Takuma Sato futott be a 3. helyen, megszerezve ezzel első szériabeli dobogóját.
 
Az élről Will Power várhatta a rajtot, a 2. helyről pedig Dario Franchitti vághatott neki a futamnak. Franchitti számára ez a szezon eddig egyértelmű csalódás, a jó kvalifikációs eredmények után ugyanis, a versenyen nem igazán találta meg a ritmust. Frusztráltan érkezett a brazil metropoliszba Sao Paulóba. A pálya vonalvezetése igen egyszerű, ugyanakkor hatalmas sebesség érhető el rajta, ugyanis itt található a versenynaptár leghosszabb egyenese, mely 1 mérföld, azaz 1,61 km hosszú. A pálya ezen kívül tartalmaz jó pár sikánt, és visszafordító kanyart.
 
A pálya igen szűken kanyarog Sao Paulo belvárosában, ezért ha baleset van, akkor az igen jó eséllyel tömegbalesetté alakul. Ezt láthattuk beigazoldóni ezen a versenyhétvégén is. A rajt után rögtön egy szűk sikán várja a mezőnyt, melyen baleset nélkül áthaladni szinte lehetetlen.
 
A verseny idején meglepő módon igen jó időjárás fogadta a mezőnyt, tehát a jól ismert Sao Paulói eső, ezúttal elmaradt. A futamra elkelt az összes jegy, a lelátók tehát zsúfolásig megtelve várták a mezőnyt, benne a 4 brazil kedvencel. Azonban a legjobb brazil, Tony Kanaan is mindössze a 12. helyről, közvetlenül mögötte pedig Rubens Barrichello a 13. helyről várta a rajtot.
 
Will Power nagyszerűen kapta el a rajtot, ezért igazi csata nem alakult ki a vezetésért. A teljes mezőny eljött baleset nélkül, a rettegett első sikán sem okozott kellemetlen meglepetéseket. Miután a mezőny sikeresen abszolválta az első köröket, a pilóták elkezdték felvenni a saját tempójukat. A mezőny nem igazán szakadt szét, de kialakultak néhol komolyabb távolságok is.
 
A nyugodt körözgetéseket, Katherine Legge falnak csúszása törte meg. A brit pilóta a 20. körben túl gyorsan próbált meg elfordulni, emiatt megcsúszott az autó hátulja, majd érintőre vette a betonfalat. A bal hátsó kerék, valamint a felfüggesztés is megsérült, ezért számára ez a verseny végét jelentette. Egy körrel később Ryan Briscoe, ugyanabban a kanyarban ahol Legge eldobta autóját, szintén falnak hajtott. A kocsi féktávon elkezdett pattogni a rossz minőségű aszfalton, és már képtelen volt megállni. Briscoe a változatosság kedvéért a kocsi bal elejét törte össze, véget vetve ezzel futamának. Mivel autója a pályán állt meg, ezért életbe lépett a sárga zászló, mely újra összehozta a mezőnyt.
 
A restart már nem volt olyan tiszta, mint a korábbi rajt. Mike Conway hátulról nekiment Dario Franchittinek, akinek autója megpördült, majd háttal átugratva a rázókövön megállt a bukótérben. Akkor még nem lehetett tudni, vajon a felfüggesztés képes volt-e ezt az ütközést átvészelni, de később a verseny folyamán kiderült, hogy képes volt. Az esetet természetesen ezúttal is sárga zászlós fázis követte.
 
A restartot Power ismét nagyszerűen kapta el, a mezőny hátsóbb régióiban azonban újabb baleset történt. A svájci Simona de Silvestro hátulról meglökte, majd kiforgatta az előtte haladó Josef Newgardent, mely eltorlaszolta a pályát. Az esetnél a rövidebbet a baleset okozója Simona de Silvestro húzta, ugyanis nem tudta folytatni a versenyt. Newgarden még ha pozícióvesztésekkel is, de képes volt folytatni. Az eset újabb sárga zászló meglendülését jelentette.
 
A rajtot nagyszerűen elkapó Ryan Hunter-Reay, már az első sikánt követően, az élen álló Will Power mögött loholt. Ezt követően a csapatok megérkeztek a reményeik szerinti utolsó kiállásra. Will Power valamint Hunter-Reay egymást követve hajtottak ki a pitbe, de az állás változatlan maradt, ugyanis Power szerelőcsapata gyorsabbnak bizonyult. Annyira lassúra sikeredett Reay kiállása, hogy kettejük közé befurakodott Scott Dixon. Power az új, még hideg gumikon képtelen volt tartani a nála gyorsabb Scott Dixont, így az 52. körben át kellett adnia vezető helyét az Új-Zélandinak.
 
Dixon már 3 másodperces előnyre tett szert, amikor is ki kellett hajtania a pitbe, egyedüliként a mezőnyben. Azonban hatalmas szerencsétlenségére, amíg a pitben volt, a pályán sárga lépett életbe, mely számára hatalmas pozícióvesztést jelentett. Az élről tehát a mezőny közepére esett vissza.
 
Az ezt követő restart hatalmas felfordulást okozott. A rajtot ismét jól kapta el Will Power valamint az őt követő Hunter-Reay is, Sato pedig egy nagszerű kifékezést bemutatva, Dario Franchittivel szemben átvette a harmadik helyet. Az őket követő mezőny azonban már nem járt ilyen szerencsésen. James Hinchcliffe a kamerák tanulságai szerint a falra szorította Mike Conway-t, akit a mögötte haladók már képtelenek voltak kikerülni. Előbb csapattársa Graham Rahal majd Pagenaud, Beatriz, Tony Kanaan valamint a korábban az első helyen haladó Scott Dixon futott egymásba.
 
A pálya megtisztítása után, újra meglendült a zöld zászló, mely megadta a lehetőséget mindenki számára, hogy az utolsó 4 körben megpróbáljanak újabb pozíciókat fogni. Azonban a helyezkedéseken kívül semmi érdemleges nem történt, így Will Power ismét elsőként haladhatott át a célvonalon, akit Ryan Hunter-Reay valamint életében először Takuma Sato követett a harmadik helyen. A legjobb brazil Helio Castroneves lett, aki a 4. helyen ért célba. Meglepetésre Dario Franchitti megszerezte az 5. helyet, ezzel talán némi vigaszt nyújtva csapatának. A korábban a mezőny élén is álló Scott Dixon, mindössze a 17. helyen futott be, miután a restartot követő tömegkarambolból nem jött ki túl szerencsésen.
 
A következő futamra majd egy hónapot kell várnunk, de azt hiszem, megéri, ugyanis május 27.-én Indanapolisba látogat a mezőny! Ezt természetesen tesztek, edzések valamint kvalifikációk fogják megelőzni, melyről ugyancsak be fogok számolni.