Wolff tavaly két szabadedzésen is pályára gurulhatott, Giovanna Amati 1992-es szerepvállalása után tehát ő lehetett az első versenyzőnő, aki részt vett egy hivatalos Forma-1-es hétvégén. A skót pilóta idén is ott volt a spanyol és a brit futam első gyakorlásán, a Lotus pedig a szezon során szerződést kötött a GP3-ból érkező Carmen Jordával, aki fejlesztőversenyzőként dolgozik az egyletnél. Eközben a vezető pozíciókat illetően is egyre több hölgy kap lehetőséget a Forma-1-es alakulatoktól; gondoljunk csak a Williams helyettes csapatvezetőjére, avagy a Saubert irányító Monisha Kaltenbornra.
És akkor azokról a háttéremberekről még nem is beszéltünk, akik a versenyzőkkel, és a vezető személyiségekkel ellentétben nem kerülnek rivaldafénybe, munkájuk viszont szükséges egy csapat működéséhez; az elmúlt időszakban ezen pozíciókban is egyre több nő bukkant fel. Éppen ezért Williams szerint már nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a Forma-1 világa az erősebb nem világa. „A királykategória ma más, mint amilyen tíz, vagy akár öt évvel ezelőtt volt” – idézi szavait a Tagesspiegel. „Számos befolyásos nő dolgozik a motorsportban! Vannak szerelők, mérnökök és aerodinamikusok. Nálunk például a mérnökök nyolc százaléka nő” – folytatja.
„Igen, ez elsőre nem hangzik túl soknak, viszont négy évvel ezelőtt ez a szám még nulla volt. Persze, még mindig nagyon sok a tennivaló, de a helyzet egyre jobb és jobb lesz” – magyarázza a helyettes csapatvezető, majd azokra a felvetésekre is reagál, melyek szerint a rajtrácslányokat száműzni kellene a Forma-1-ből, szerepük ugyanis szexista szemléletmódról árulkodik. „A rajtrácslányoknak egészen egyszerűen komoly hagyományuk van a motorsportban. Nem hiszem, hogy szükség lenne a száműzésükre. Miért is lenne az a kép, amit közvetítenek elavult? Senki sem kényszeríti őket arra, hogy ott legyenek, nemde?” – érvel Williams, aki tehát nem ért egyet a javaslattal.
Később elmondta, bizonyos értelemben hosszú út áll még a motorsportok világában dolgozó nők, de főként azok előtt a pilóták előtt, akik ott akarnak lenni a rajtrácson, hiszen azok a cégek, akik elsősorban a hölgyekre fókuszálnak, egyelőre nem akarnak szerepet vállalni a géposztályban; ő legalábbis erre a következtetésre jutott, amikor Wolff miatt több ilyen márkával is tárgyalt. „Sok partnerünk látja, mennyire jó, hogy a nők is betölthetnek fontos posztokat, viszont az is egyértelmű, hogy nincsenek tisztán női márkák a Forma-1-ben. Itt van nekünk az Unilever, ami egy unisex márka, a csak női márkák viszont nem érdeklődnek, és igazából nem tudom miért. Biztosan nem azért, mert ez a férfiak világa, hiszen a nézők 38 százalékát is hölgyek adják!”
Wolff kapcsán a kritikusok gyakran megemlítik, hogy szerepét elsősorban férjének, a Mercedes sportigazgatójának, valamint saját marketingértékének köszönheti. Ezek a felvetések természetesen Williamshez is eljutottak, ő azonban ismét védelmébe vette a skót pilótát. „Csak a teljesítménye miatt [van itt]. Ha nem hisznek nekem, beszéljenek a mérnöki gárdával! Segített az autó fejlesztésében, és ha nem lenne jó, maguk szerint alkalmaznánk még? Világbajnokok vagyunk, komoly tervekkel, szóval nem adnám a jövőnket egy olyan pilóta kezébe, aki azt sem tudja, mit csinál. Susie értékes a csapat számára, hatékonyan dolgozik, és ha ez nem így lenne, már nem volna itt. Évekig harcolt ez ellen, és most eljutott a Forma-1-be. Lehet, kicsit több tiszteltet érdemelne!”