Zsiros Gábor Mikulás-ajándéka

image

Zsiros Gábor közönség-kedvenc autóval, egy Škoda Octavia WRC-vel áll rajthoz a vasárnapi Mikulás-ralin – s a rutinos navigátor ezúttal nem az itinert diktálja, hanem a volánt pörgeti, immár nem először.
 
„Tavaly megnyertük a lincenc nélküliek csoportját, úgyhogy szép emlékek fűznek a versenyhez. Őry Tomi barátommal az idén is megpróbáljuk a saját tempónkat autózni, s ugyanúgy, mint tavaly az első helyért küzdeni. De azért nem teszünk fel mindent egy lapra – az esésből már elég volt erre az évre” – mondta Gábor, aki valóban az év legnagyobb bukását produkálta Turán Frigyes oldalán a katalán világbajnoki futamon.
A Synergon Turán Motorsport pilótája, Turán Frici most a csapatfőnöki teendőket látja el, s persze a szakadó esőben megtartott teszten tanácsot is adott állandó navigátorának.
 
„Azt mondta, az embereknek nagyon tetszik majd ez a stílus, mert rendkívül látványos, de annak nem fogok örülni, amit a stopperóra mutat. Megfogadtam a tanácsát, s jócskán felgyorsultunk, most már csak azt remélem, az időjárás is támogatja majd a száguldást, s nem csak keresztbe-hosszába csúszkálunk majd a pályán…” – fogalmazta meg reményeit Zsiros Gábor, aki azt is elárulta, az autó a prágai ralisprinten szerepel szombaton, onnan érkezik haza éjfél körül a Mikulás-ralira. Gyors matricázás és murvára állítás – reggel pedig már ő rajtol vele.
S hogy miként kerül a csizma az asztalra – vagy a navigátor a volán mögé?
Zsiros Gabi köztudottan nagyon szeret vezetni (nem titok, saját versenyautója is van), ám mivel az idénye meglehetősen sűrű (hiszen Turán Fricin kívül Vizin Lászlónak is diktálja az itinert), vezetni csak így az idény végén marad ideje.
 
„A Mikulás-rali mindig jó hangulatú kis verseny szokott lenni – afféle tét nélküli, örömautózás az idény végén, Mikulás-ajándék. Amelyet persze a pilóták egytől egyig véresen komolyan vesznek, hiszen mindenki a lehető legjobb eredményre hajt. Remélem, mindenki megússza baleset nélkül a futamot” – tette még hozzá Zsiros Gábor.
 
A Mikulás-rali vasárnap reggel 9 órakor rajtol Veszprém környékén: összesen hat gyorsasági szakasz szerepel a programban, amelyek össztávja 68.2  kilométer