Kétnapos EXTREM TUNING FEST és EVO Gyorsulási Verseny

evo.JPG

Augusztus 11-én került megrendezésre az EVO Gyorsulási Verseny idei ötödik futama, amely rendhagyó módon már délelőtt 10-től várta az érdeklődőket és a gyorsulni vágyókat.

A délelőtt folyamán csak és kizárólag a motorosok léphettek pályára, délután 2-től egészen éjfélig pedig az autósoké volt a főszerep, hogy megküzdjenek egymással a 201 méteres pályán. Még szerencse, hogy a rendezők ezt a sorrendet írták ki a versenyzésre, ugyanis az időjárás délutánra esőt tartogatott résztvevőknek. Borsószemnyi jég hullott pár percig, de a rövid zuhé után folytatódhatott a verseny. Viszont ez a „közjáték a motorosok versenyének minden bizonnyal véget vetett volna. Így viszont problémamentesen lezajlott minden verseny – a motorosok nem kis örömére -.

Az egyes kategóriában Farkas Péter visszatért VW-jával és revansot vett Lindi Péteren aki a legutóbbi versenyen nem kis meglepetésre legyőzte az abszolút pontállás éllovasát. A Santander kategóriában az 1600 köbcenti autók versenyében papírforma szerint Voegelsinger Sándor állhatott a dobogó legfelső fokára. A Top Tuning kategóriában a speciális diesel autók között Gyetvai Miklós a 300 lóerős kispolskival ismét győzedelmeskedni tudott Szilveszter Éva Tuaregjével szemben, míg a Lariva kategóriában a Speciál Dragsterek között kihívó nélkül nyert az 500 lóerős Dragpolskival. A király kategóriának számító Surányi HIFI kategóriában a 2100 köbcenti feletti összkerekes autók között Schuszter Zoltán lett az első Audijával. A második helyen egy Techart Porsche végzett mely a közönség nem kis meglepetésére jelent meg a versenyen, de eredménye nem meglepő, míg Domokos Csaba most a 3. helyre szorult Mitsubishijével.

A gyorsulás mellett izgalmas programok várták az érdeklődőket, hiszen nem maradhatott el a jól megszokott DCS Szlalom-Drift verseny, valamint a tuning és hifi show sem. Rajthoz állt a Blikk által támogatott Lariva Dragpolski is, amely pályacsúcs döntésre készült a 12. nemzetközi versenyen. A férfiak nagy örömére szombaton 12 playmate lánnyal és a 8 fős CKM Bikini Teammel, szombaton és vasárnap a Miss Balaton döntőseivel lehetett találkozni a kétnapos Xtreme Tuning Festen.

evo1.JPG

A kiállítási területeken a szokásosnál is nagyobb volt a forgatag, hiszen a rengeteg luxusautó mellett a HAMANN Hungary jóvoltából – Európának ezen a részén – először állították ki a HAMANN autókat. Az autókat és a lányokat már augusztus 11-én, délelőtt 11-től meg lehetett csodálni és persze 12-én is. A HAMANN tuningolt csúcsautói mellett pedig olyan ritkaságok voltak láthatók amik még a legnagyobb külföldi tuning vagy luxusautó kiállításokon is ritkaságszámban mennek. Ilyen volt például a versenyben is induló és kategóriájában 2. helyet elérő 996-os Techart Porsche, vagy a 2 db 2005-ös Ford Mustag Shelby GT500-as, melyből még egy is ritka látvány, nemhogy mindjárt kettő. A luxusautó parkolóban egymásnak adták át a helyet a Ferrarik, melyből ezúttal nem kevesebb mint 7 darab F430-as, a nagy rivális Lamborghiniből pedig 2 Gallardo és egy Murcielago volt jelen a közönség legnagyobb örömére.

Augusztus 12-én került megrendezésre immáron második alkalommal az Xtreme Tuning Fest. Reggel 9-től egész napos európai tuning találkozó vette kezdetét a felső nagyparkolóban, valamint a boxokban. A Top Tuning magazin jóvoltából itt voltak Európa legszebb címlapautói, a Fusion pedig hangnyomás versenyt rendezett. A Versenypályán bemutatkoztak a HAMANN Magyarország tuningolt csúcsautói, amelyekbe a közönség tagjai is beülhettek egy profi német pályaversenyző mellé. Így bárki átélhette élete legnagyobb autós élményét. Az alábbi „verseny taxik” álltak a nagyérdemű közönség rendelkezésére:

evo2.JPGA legnagyobb érdeklődést a saját autóval való száguldozás váltotta ki a kilátogató közönségből, hiszen 12-én bárki átélhette, hogy saját autójával milyen is 10 percen keresztül mindössze 3000 forintért a Hungaroringen menni, ahol 1 héttel korábban még a Forma 1 sztárjai viaskodtak egymással.

A Drift pályán profi pilóták mutatták be a tudásukat, akik mellé szintén beülhetnek a vállalkozó kedvű nézők egy-egy menetre. Ráadásul egy 465 lóerős M5-ös BMW (E39) anyósülésében ülve élvezhették a csikórgó kerekek gumifüstjét, amely a maga kis V8-as, 5000 köbcentis motorjával akár 296 km/órás sebességre is képes.

Az IMI team gumifüstölő Show-val kápráztatta el a közönséget. Kiállításra kerültek autók és motorok, megjelent a hazai és nemzetközi márkaklubbok színe és java.A kétnapos rendezvényre kilátogató több ezer ember maximum csak az időjárásban csalatkozhatott, ezért számukra jó hír, hogy a jövő évben is megrendezésre kerül – a már hagyományokra támaszkodó – EXTREM TUNING FEST a Hungaroringen.

Az idei évben azonban még hátravan két EVO Gyorsulási Verseny , ahol a szervezők hasonlóan színvonalas programokkal, luxusautó kiállítással, és változatos mezőnnyel várnak minden érdeklődőt.

www.gyorsulas.hu