A pletykák szerint a Red Bull azon gondolkodik, hogy két hét múlva a melbourne-i szezonnyitón nem az RB8-as legfrissebb változatával, hanem egy korábbi fejlesztési fázisban lévő autóval állnak rajthoz.
A Red Bull tervét a német Auto Motor und Sport „szelőztette” meg, arra hivatkozva, hogy a döntés hátterében az áll, hogy az RB8-as legfrissebb változatával a barcelonai tesztek végén számos gond adódott. Az ellenfelek szerint jelenleg a Red Bull áll az élen, azonban az RB8-as legfrissebb változata, amin egy új kipufogó rendszer is szerepelt, Barcelonában nem tudott valami sok kört megtenni a pályán. Sőt mi több az RB8-as legutolsó változata igazán gyorsnak sem tűnt.
„Amikor láttam Webber hosszú etapját szombat délután, akkor semmi különöset sem vettem észre, a köridők és a gumihasználat tekintetében sem volt semmi kivételes” – nyilatkozta a német lapnak az egyik rivális csapat mérnöke.
Maga Mark Webber is úgy nyilatkozott a tesztet követően, hogy az új autó nem tűnik „jelentősen másnak”. Közben Sebastian Vettel vasárnap csak 23 kört tudott megtenni a Red Bull új autójával. „Nem lenne sportszerű tőlem, ha megítélném a fejlesztéseket, így azokra az adatokra támaszkodhatunk, amiket Mark gyűjtött össze.”
Egy, az Auto Motor und Sport-nak nyilatkozó másik mérnök szerint a Red Bull „problémájának” az oka az, hogy a csapat új kipufogó rendszere nem egészen oda továbbítja a forró égéstermékeket, ahová azt szerették volna eljuttatni.
Szabó Imre