Loeb kiesett a Portugál raliról

image

Az esti 3 murvás gyorsasági szakasz sokak dolgát megnehezítette, de leginkább Sebastien Loeb-ét aki egy rossz kanyarvételt követően többször átfordult autójával és befejezte a Portugál ralit. Az összetettben Latvala áll az élen. Lássuk mi is történt az éjszaka sötétjében.
Az első szuperspeciál szakaszt követően a mezőny 200km-t utazván délre a Gomes Aires-i 10,19km-es gyorsasági szakasszal folytatta a Portugál rali első napját. Ez a szakasz még nem igazán rostálta meg a mezőnyt, azonban felkészítette a versenyzőket arra, hogy mire is számíthatnak a későbbiek során. Ezt a távot leggyorsabban Petter Solberg teljesítette nyomában Latvalával, valamint Loeb-el. Ezen a gyorson a helyiek nagy kedvence Armindo Araujo lecsúszott az útról, és öt percébe telt mire visszakecmergett a pályára. Ezzel ő is kiesett a favoritok közül.
A folytatásban a Santa Clara-i 14,29 km-es gyorsasági következett, melyen a Fordosok ismét domináltak. Na de nem ez tette a szakaszt emlékezetessé. A rally rádiót hallgatva megtudtuk, hogy Loeb még nem érkezett meg a célba. Elkezdődtek a találgatások, hogy vajon merre lehet, mi történt vele? A célban a riporter sorra kérdezte a pilótákat nem látták e Loeb autóját. Az elején a válasz még nemleges volt aztán később jöttek az információk. Loeb lehajtott az útról. Ekkor még csak ennyit tudtunk és reménykedtünk, hogy nem esett bajuk. Később kiderült, hogy rendben vannak, de az autó menthetetlen, ezért a holnapi napon már nem tudják folytatni. Ezzel számukra véget ért a Portugál rali már az első napon. Később kiderült mi is történt pontosan. Loeb-ék egy domb tetejére értek ahol egy jobbos kanyar volt, azonban Loeb úgy érzékelte, hogy az egy bal kanyar lesz ezért balra fordult. Az autó többször átpördült és összetört. A bukócső is megsérült érzékeltetve ezzel az ütközés erejét. Azt ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az itinerben helyesen jobb kanyarnak volt felírva és Daniel Elena is ezt közölte Loeb-el. Tehát egyértelműen Loeb hibázott, mely igen ritkán fordul vele elő. ertékes pontokat szórtak el egy buta hiba miatt, azonban néha még a legjobbak is hibáznak.
A szakaszra visszatérve, a Fordok tapadása jobb volt, mint az élről rajtoló Citroeneké. Az előző napi rajthelyválasztásnál a Ford és a Citroen eltérő taktikát választott. A Ford úgy számolt, hogy inkább a mezőny végéről vágnak neki a pályáknak, a Citroen viszont a nagy porra gondolván az elsők között szeretett volna rajtolni. Két szakasz után úgy látszott a Ford döntött helyesen, mivel a szakaszt Latvala nyerte, akit Fordos csapattársa Solberg követett. Hirvonen a 3. helyet szerezte meg. A gyorsok közötti szakaszon Dani Sordo is feladni kényszerült a versenyt, ugyanis autója elektronikai problémák miatt megállt.
A nap utolsó szakasza az Ourique-i 11,1 km-es gyorsasági volt. A közvetítésekből kiderült, hogy a célban már szakad az eső és a szakasz vonalán mozog tovább a zivatarzóna. Az első pár autó még szinte gond nélkül tudta megtenni a 11 km-es távot, azonban akik a végén érkeztek ezt már nem mondhatták el. A korábbi gyorsokon is nagyszerű teljesítményt nyújtó Ott Tanak megfutotta a szakasz legjobb idejét 1,4 másodperccel magamögé utasítva Mikko Hirvonent. A 4. helyen a belgák nagy reménysége Neuville érkezett meg akit Latvala valamint Solberg követett. A Fordosok a végén érkezve már igencsak megküzdöttek az időjárással.
Pos  Driver              Team/Car         Time/Gap
1.  Jari-Matti Latvala  Ford             25m04.6s
2.  Petter Solberg      Ford               + 2.6s
3.  Mikko Hirvonen      Citroen            + 5.0s
4.  Ott Tanak           M-Sport Ford      + 15.7s
5.  Thierry Neuville    Citroen Junior    + 34.0s
6.  Mads Ostberg        Adapta Ford       + 53.3s
7.  Evgeny Novikov      M-Sport Ford    + 1m02.9s
8.  Jari Ketomaa        Autotek Ford    + 1m15.0s
9.  Hayden Paddon       ASM Skoda       + 1m39.6s
10.  Dennis Kuipers      M-Sport Ford    + 1m47.1s