A helyét kereste a Toro Rosso a 2011-es szezonban

image

Az újonc istállókat leszámítva a mezőny legkisebb csapata, egyben a Red Bull utánpótlásnevelő alakulataként funkcionáló Toro Rosso gyenge kezdést követően a 2011-es szezon végére már néha a középmezőny élmezőnyében vitézkedett, a csapat és pilótáinak kiegyensúlyozatlansága azonban még nem tette lehetővé, hogy a középmezőny legjobbjaival felvegyék a versenyt. A 2008-ban Vettel révén futamgyőzelmet szerző alakulat tehét még tovább várja az áttörést. Talán majd 2012-ben? A Toro Rosso idei évét az ESPNF1 elemzi.
A bajnokságban megszerzett helyezés: 8. 
Pontok: 41 
A legjobb eredmény: 7. (Olaszország, Korea) 
A legjobb időmérő helyezés: 6. (Belgium) 
A szezon fénypontja 
Jaime Alguersuari 7. helye a Koreai Nagydíjon, ahol a spanyol pilótának az STR6 végsebessége révén sikerült legyőznie Nico Rosberg Mercedesét. Koreában, a remek versenybeállításnak köszönhetően, a Toro Rosso autói voltak a leggyorsabbak az egyenesekben és az első szektorban, ami ki is fizetődött, így Alguersuarinak az utolsó körben sikerült elvenni a 7. helyet Rosbergtől. Ez a verseny egyúttal arra is bizonyíték volt, hogy az állásukat féltő Alguersuari és Buemi hogyan is hajtja egymást a jobb eredményekért, illetve, hogy mit is jelent az, ha egy csapat maximálisan ki tudja használni a fejlesztések eredményeit. 
A szezon mélypontja 
A Toro Rosso a szezon végén egyértelműen a Sauberek fölé nőtt, ennek ellenére hiába szereztek jobb rajthelyet a szezonzáró Brazil Nagydíjra, a pontokat, így a konstruktőri bajnokság 7. helyét Kamui Kobayashi és a Sauber csapat vihette haza, hiszen a japán fiú 9. helyének köszönhetően a Sauber 3 ponttal végzett előrébb a bajnokságban, mint a Toro Rosso. 
A pilóták 
A legjobb rajthelyet megszerző pilóta: 
Alguersuari 6 
Buemi 13 
A legjobb helyezést megszerző pilóta: 
Alguersuari 10 
Buemi 8 
Jaime Alguersuari – 8/10 (az ESPNF1 pontszáma) 
Alguersuari gyengén kezdte az évet, a szezon második felében azonban, ha az időmérő edzéseken nem is, a futamokon egyértelműen a csapattársa Sebastien Buemi fölé nőtt, az Olasz és a Koreai Nagydíjakon elért erős eredményének köszönhetően pedig majdnem kétszer annyi pontot szerzett, mint Buemi. Elsősorban a kiegyensúlyozatlan teljesítményének köszönhetően azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy 2012-ben a csapattal maradhasson, így Buemivel egyetemben távoznia kell a Toro Rossótól. 
Sebastien Buemi – 7/10 (az ESPNF1 pontszáma) 
Buemi szezonja teljes ellentétben állt Alguersuariéval. A spanyol pilótával szemben Buemi az év első felét kezdte jól, így az első hat futamon háromszor is pontot szerzett, s jelentős előnybe került Alguersuarival szemben. Buemi szezonja azonban ezt követően szinte rémálommá vált, így hiába szerepelt rendre jól az időmérőedzéseken – legalábbis a csapattársához képest -, a Magyar Nagydíjat követően a futamokon nem akartak összejönni a dolgok, így nem meglepő, hogy a csapat az év végén Alguersuarihoz hasonlóan tőle is megvált. 
A 2012-es esélyek 
A partner autók betiltását követően sokan úgy gondolták, hogy a kis olasz csapat nem lesz képes megvetni a lábát a középmezőnyben, de ők az idei dupla padlólemezű STR6-tal rácáfoltak a kritikusokra. Ráadásul a CEPSA-val kötött szponzori szerződésnek köszönhetően már nem csak a Red Bull pénzétől függ a csapat teljesítménye. A Toro Rosso számára, így teljesen új korszak kezdődhet 2012-ben, annál is inkább, hiszen jövőre Sebastien Buemi és Jaime Alguersuari helyett egy teljesen új pilótapárossal, Daniel Ricciardóval és Jean-Eric Vergne-nyel vágnak neki a szezonnak. 
Az ESPNF1 ítélete – 6/10 
A Toro Rosso számára nagy ígéret maradt az idei szezon, az autót szépen fejlesztő csapat és a pilóták is időnként szép teljesítményt nyújtottak, ezt azonban a Sebastian Buemi és Jaime Alguersuari alkotta pilótapáros és a csapat sem tudta állandósítani, elég, ha a kerekekkel kapcsolatos Kínában és Japánban elkövetett csapat hibákra gondolunk.