Bevetésre kész a Qualisport kamionos tereprali-istálló: a Scaniával versenyző magyar csapat július 9-16-án a Dakar Series oroszországi összecsapásán, a harmadízben megrendezésre kerülő Silk Way Rally-n vesz részt.
Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő a kamionos mezőnyben egyedüli magyar indulóként képviseli hazánkat, így – mivel az autósok között rajthoz áll az Opel Dakar Team párosa, a Szalay Balázs – Bunkoczi László egység is – mindkét kategóriában lesz kiért szorítania a hazai fanatikusoknak.
A nyár legrangosabb tereprali-eseménye pénteken és szombaton Moszkvában, a gépátvétellel veszi kezdetét, majd az indulók hét napon át csatáznak egymással és a körülményekkel. Az össztáv 3982 kilométer, amelyből a szelektív szakaszok hossza 2449 kilométer. Az útvonal többek között Volgográdot, Asztrakhánt és Sztavropolt is érinti, míg a befutónak a 2014-es Téli Olimpia és a Forma-1-es Orosz Nagydíj leendő helyszíne, Szocsi ad otthont.
Míg az autósoknál 110, addig a kamionoknál 35 induló gördül majd fel szombat este a rajtdobogóra a Vörös téren. A mezőny népes, világklasszisokkal gazdagon tűzdelt, így a magyarokra óriási kihívás vár.
„A magyar bajnokság kapuvári futamán melegítettünk a Silk Way Rally-ra, amely az első hosszú távú versenyünk lesz a kieséssel zárt januári Africa Eco Race óta. Úgy érzem, hogy a felkészülésünk jól sikerült. Érdekes lesz az afrikai versenyek után Oroszországban száguldani a Scaniával, ráadásul óriási nevek szerepelnek a nevezési listán, elég csak a Kamaz gyári csapatát említeni. Várt eredményről inkább nem beszélnék: a legfontosabb az, hogy eljussunk a célig és megtegyünk minden tőlünk telhetőt. A többi majd kialakul!” – mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.
Czeglédi Péter, hazánk egyik legrutinosabb sivatagi navigátora arra számít, hogy a változatos terep megterhelő lesz a járművekre, és óriási feladat elé állítja majd a másodpilótákat is.
„Nagyon nehéznek ígérkezik a verseny, dűnés, sivatagos részek is várnak ránk. Talán nem túlzás azt mondani, hogy a túlélésre kell játszania annak, aki el akar jutni Szocsiig. Azt tervezzük, hogy a szokásos tempónknál picit visszafogottabban kezdünk, hogy kíméljük a Scaniát. Ez a futam későbbi részében kifizetődő lehet. Nagyon reméljük, hogy sikeresen eljutunk a célig” – fogalmazott a navigátor.
A versenytriót háromfős asszisztencia-stáb támogatja a Silk Way Rally-n: Nagy László, Nagy Tamás és Mészáros Sándor csapatmenedzser a T5-ös DAF szervizkamion fedélzetén utazva igyekszik gondoskodni az alakulat zavartalan szerepléséről és a Scania szakszerű műszaki kiszolgálásáról.
Forrás: www.qualisport.hu