A tegnapi ceremoniális rajttal elkezdődött a 2010-es sivatagi Dakar Rallye 32-ik évadja, A rajtdobogó után 317 km összekötő szakasz várt a versenyzőkre egészen Colon városáig. Innen felkerekedik a karaván egy újabb 700 kilométer megtételére, vagyis a 9 000 kilométer első lépéseit teszik meg.
-Tegnap élveztük a remek rajtpillanatokat. Mégpedig a legjobbak között. Hihetetlen itt a hangulat, nézők milliói. Az utat végig szurkolók szegélyezték. Sötétedés után jutottunk a táborba, és hajnali kettőig készültünk a mai napra. Vagyis, meg kellett elégednünk 3 óra alvással. Kint 30 fok van, az autóban pedig 56!-, írta
Pár szót a biztonságról…
A Dakaron a biztonság nincs semmibe véve, épp ellenkezőleg.
A fő pontja a versenyzők ünnepélyes fogadalmának. Minden évben ezt a verseny legfiatalabb résztvevője teszi meg az első eligazításon.
A szervezők nem csak a maximális sebesség túllépését ellenőrzik, de a lakott településeken való áthajtást is, ahol a versenyzőknek lassítaniuk kell 50 vagy 30 km/h-ra. A büntetések a kihágásokért nagyon komolyak, és kizárással is végződhetnek, sőt akkor is, ha a szervizcsapat követi el a kihágást.
Az argentinok imádják a motorsportokat, a hazai bajnokság is ezt tanúsítja. A nézők számára a versenyszervezők kialakítottak egy úgynevezett -public zone–t. Idén 57 darab lesz belőlük. Mindezek az itinerben is bekerültek, és a versenyzőknek muszáj fokozott figyelemmel itt áthajtaniuk. A 2010-es Dakaron 25.000 argentin és chilei rendőr valamint katona felügyeli az eseményeket. Minden rádió többször is ismétli a biztonsági előírásokat, a hazai autóklubok rengeteg mennyiségű röplapot tettek közzé a szerevők biztonsági előírásaikról, sőt még a televízióban is megjelenik animáció formájában, kinek hogy kell viselkednie a rendezvény alatt.
Számok…
Idén 14 szakasz vár a versenyzőkre Argentína és Chile között. Összesen 9.026 km tesznek meg, ebből 4.806 km szelektív szakasz. 364 versenyautó állt fel a rajtvonalra. 178 motor és quad, 134 autó és 52 kamion. Minden nap 2500 fő érkezik be a táborba, akik számára frissítőt és ételeket kell biztosítani.
Mindezt 80 szakács és kukta készíti el. Naponta 10 kamion szállítja az ételeket és a 12.000 palack fél literes ásványvizet.
12 repülő áll a szervezők rendelkezésére, 7 autóbusz, 6 TV jármű, 6 biztonsági autó (safety cars) és még sok más autó.
Ma vár először a versenyzőkre az első igazi szelektív szakasz. Eredetileg 251 km-es volt a távja, de a decemberi sűrű esőzések és a rengeteg víz miatt a szakaszon a mai nap már megtörtént az első változtatás. A szakasz rövidebb lett és csak az 51-ik kilométernél van a rajt.
A szakasz célja után még 84 kilométer vár a kettősre, egész Cordóba városáig.
Miroslav Zapletal és Tomas Ourednicek az első napot a 22. pozícióban zárta!
XLsport – Forrás: GARZONE RACING