A Synergon Turán Motorsport versenyzői döntöttek – egy Evo IX-es Mitsubishivel állnak rajthoz a magyar bajnokságban, s a céljaik is ugyanazok mint tavaly: a dobogóra szeretnének állni.
Továbbra is Zsiros Gábor navigál, és nem az Eger-rali lesz az első megmérettetés, hanem már a hét végén, a Baranya-kupán rajthoz áll a csapat. Persze, csak tesztelés céljából…
Sok lehetőséget megvizsgáltál, sokfelé körülnéztél a szezon előtt. Sikerült dönteni?
Muszáj volt, nyakunkon a bajnoki rajt. Megjegyzem: szerintem jól választottunk, bár erre a kérdésre az idő adja majd meg a tényleges választ. Szóval egy Evo IX-es Mitsubishivel vágunk neki a magyar bajnokságnak.
Gondolom, nagy elemzések előzték meg az autóválasztást…
No igen. Számolgattunk, nézegettük a tavalyi eredményeket, összehasonlítottuk, milyen időket ment Asi és Béres Józsika. Ezek után és annak tudatában, hogy az N-csoportos autók az engedélyezett kis változtatással erősebbek lesznek a tavalyinál, arra jutottunk, hogy a gyors pályákon az N-es lesz jobb, a technikás szakaszokon viszont alighanem a Szuper2000-es. Utóbbi azonban annyival drágább, hogy a Mitsubishi tűnt a legreálisabb döntésnek.
Kipróbáltad már?
Korábban nagyon sokat mentem ezzel a típussal és tavaly néhány rendezvényre kibéreltük ezt az autót – még havas körülmények között is ki tudtam próbálni. Nagyon pozitív élmények értek, és mivel a csapatban is ugyanazok a magyar szerelők lesznek, akik tavaly a Peugeot üzemeltetésében is segítettek, jó kis, összeszokott alakulat lesz a miénk. Bízom benne, hogy jó hangulatú, kellemes évünk lesz.
Az autóban is változatlan a felállás?
Igen, továbbra is Zsiros Gabi ül a jobb egyben. Azt hiszem, tavaly mindketten megtapasztaltuk, hogy jól működik a kettősünk – egyikünknél sem volt kérdés, hogy együtt folytatjuk. Ráadásul nemcsak az autóban értjük meg egymást, hanem nagyon jó barátok is lettünk.
S mi a célotok a bajnokságban?
A cél szerintem az élmezőny minden tagjának ugyanaz. Ha nem a bajnoki címért indulnánk, nem is lenne túl sok értelme odaállni a rajthoz. Remélem, tiszta küzdelem lesz és nem arról szól majd az idény, hogy az N-csoport szabályainak betartásáért harcolunk, hanem a versenyzésről. Mert a mezőny alapján a meccs remeknek ígérkezik. Nagyon örülök például, hogy régi nagy nevek is lesznek a mezőnyben, gondolok itt Janikára (ifjabb Tóth János), akivel igazából nem versenyeztem együtt, de mindig szerettem volna, mert kíváncsi vagyok.
Már nem sokáig kell rá várni, hiszen a hónap végén Eger-rali…
Előtte azonban még ezen a hét végén rajthoz állunk az orfűi Baranya-kupán, mert ott biztonságos körülmények között tesztelhetjük a versenyautónkat. Többek között ezért is volt jó választás a Mitsubishi, mert sokat tudjuk próbálgatni idény közben is. A féktáv és a kanyarsebesség biztosan teljesen más lesz vele, mint a World Rally Carral volt, de ez is autóverseny és boldogok vagyunk, hogy a támogatóinknak köszönhetően az idén is ott leszünk a rajtnál. Hogy versenyezhetünk, sőt, akár meglepetéssel szolgáljunk.
XLsport –
Forrás: Klein Péter