A hétvégén rendezik meg első alkalommal a Koreai Nagydíjat, így az éppen csak elkészült jeonnami ringen indíthat újabb rohamot a Williams csapata a konstruktőrök versenyében a számára nagyon fontos hatodik helyért. Rubens Barrichello gyalog és motorkerékpáron szerzi be első tapasztalatait a pályáról, míg Nico Hülkenberg szerint most aztán tényleg igaz lesz a mondás, miszerint egyenlő pályák, egyenlő esélyek, azaz mindenkinek ugyanúgy előbb meg kell ismerkednie az új aszfaltcsíkkal. A jövő évi pilótafelállással kapcsolatban továbbra sem nyilatkozik a brit istálló.
Korábban már-már arról is hallani lehetett, hogy az építési problémák miatt el is maradhat a Koreai Nagydíj, ám végül az FIA kiadta a rendezéshez szükséges engedélyeket, így a hétvégén felbőghetnek a motorok Jeonnamban. A Williams – akárcsak a többi csapat – még sosem körözött a még mindig folyamatosan készülő pályán, így maximum a számítógépes adatok alapján készíthették fel az FW32-seket a mostani versenyre. A brit istálló azonban a jövőre is gondol, hisz a háttérben sorozatosan tárgyal a 2011-es szereplés biztos anyagi hátteréről: több szponzor távozik az év végén, a magyar HELL Energy biztosan marad. Ugyanakkor bíznak abban, hogy mind Rubens Barrichello, mind pedig Nico Hülkenberg hozza az elmúlt versenyeken mutatott formáját, és az időmérőn a Q3-ban végeznek, és az első koreai futamon a legjobb tíz közé kerülve pontszerzőként zárják a hétvégét.
Sam Michael, a csapat technikai igazgatója biztos abban, hogy a koreai pálya tartogat néhány meglepetést a csapatok számára. „A pálya felülete mindenkit meglephet, hisz nemrég lett lerakva az utolsó aszfaltréteg, és emiatt még igen alacsony tapadással számolhatunk. Szimulátorok segítségével megpróbáltuk beállítani az autók áttételeit, illetve a hátsó szárnyakat, de a végleges beállításokhoz még számtalan mechanikai és aerodinamikai adatra lesz szükségünk, amiket remélhetőleg a pénteki szabadedzéseken meg tudunk szerezni a gyakorlások alatt. Valamennyi gárda ugyanebben a helyzetben van, hisz szinte semmit sem tudunk a pályáról. Mindig szívesen utazunk egy új helyszínre, ahol érdeklődve várjuk, mi az, amivel kapcsolatban mi teljesen mást vártunk, és mi az, ami bejött az előzetes várakozásunk alapján.”
Rubens Barrichello (összpontszáma: 41, helyezése a vb-pontversenyben: 11.) nagyon küzdelmes versenyt vár, hisz számára egyértelmű a cél: az egyéni vb-pontversenyben mindenképpen szeretne bekerülni a legjobb tíz közé – mindössze 6 pont a hátránya az előtte álló Adrian Sutil, és 13 egység Michael Schumacher mögött -, ráadásul egy jó szerepléssel a Williams is közelebb kerülne a konstruktőrök között a hőn áhított hatodik helyhez. „Én nyitottan állok minden új pályához, ugyanúgy, mint most a koreai ringhez is. Egyelőre mindössze annyit tudok róla, hogy néhány nagyon gyors egyenesből, és több szűk kanyarból áll. Mást nem sikerült megtudnom róla, így nincs más lehetőségem, mint a pénteki két szabadedzés előtt gyalog és motorkerékpáron is végigmegyek rajta, és minden tapasztalatot átbeszélek majd a mérnökeimmel. Úgy érzem, jelenleg ez minden, amit tehetek. De a feltételek mindenki számára azonosak, úgy tanulja mindenki a pályát, ahogy halad rajta az autójával. Tudod, hogy kell F1-es autót vezetni, tudsz gyorsan menni, így nincs más hátra, mint horgonyt fel és gyerünk. Még sosem jártam ezelőtt ebben az országban, de alig várom már, hogy láthassam. Az esélyekről? Őszintén megmondom, fogalmam sincs, mire számítsak.”
Nico Hülkenberg (összpontszáma: 17, helyezése a vb-pontversenyben: 14. hely) elképesztően nagy nyomás alatt készült a koreai futamra. A GP2 tavalyi bajnokának nemcsak azzal kell megbirkóznia, hogy egy számára teljesen ismeretlen pályán kell majd helyt állnia, hanem azzal is, hogy nap mint nap azzal kell szembesülnie, hogy a média kit ültet a helyére 2011-re. A fiatal német azonban nem foglalkozik a pletykákkal, és csak az a fontos számára, hogy az eredményeivel bizonyíthassa tehetségét. Ha a jeonnami pálya karakterisztikáját vesszük alapul, akkor minden esélye megvan arra, hogy sikeres hétvégét zárhasson. „Nem sokat tudok erről a pályáról, ráadásul még az is befolyásolja a teljesítményemet, hogy újonc vagyok ebben a mezőnyben. A többiek jóval nagyobb tapasztalattal rendelkeznek nálam, de mivel itt most járunk először, talán ez a hátrányom jobban kiegyenlítődik majd. A bajnoki sorrend miatt mindenképpen hajtani fogunk, hisz éppen annyi esélyünk van a jó szereplésre, mint bárki másnak. Nagy kaland lesz ez számunkra, és kíváncsian várom, hogy a koreaiak miként fogadnak majd minket. Egy biztos, már nagyon várom a hétvégét.”
A Williams számára ismét eljött a nagy lehetőség, hisz Dél-Koreában – folytatva az utóbbi futamokon látott jó szereplést – utolérhetik, sőt, a magyar HELL Energy által szponzorált csapat le is előzhetik a Force India gárdáját a konstruktőrök világbajnokságában a 6. helyért vívott nagy küzdelemben, ugyanis az indiai alakulat előnye már csak 2 pont.
A Williams továbbra sem reagál azokra a sajtóhírekre, melyek a jövő évi pilótakettősre vonatkoznak. A 2011-es csapat felállást időben közölni fogják egy hivatalos közlemény formájában.
Amit a Koreai Nagydíjról tudni kell
A pálya neve: Korea International Circuit
Az első szabadedzés magyar idő szerint (2010. október 22.): 3:00-4:30
A második szabadedzés magyar idő szerint (2010. október 22.): 7:00-8:30
A harmadik szabadedzés magyar idő szerint (2010. október 23.): 4:00-5:00
Az időmérő edzés magyar idő szerint (2010. október 23.): 7:00
A verseny rajtja magyar idő szerint (2010. október 24.): 8:00
Körök száma: 55
Pálya hossza: 5,621 km
Verseny hossza: 309,155 km
Jeonnam történte
Dél-Korea a hétvégén először ad otthont Forma-1-es futamnak, de az ország korábban már rendezett világméretű eseményeket: 1988-ban otthont adott az olimpiai játékoknak, míg 2002-ben Japánnal együtt rendezte meg a labdarúgó-világbajnokságot.
A pálya Dél-Jeolla régiójában, a Koreai-félsziget dél-nyugati részén található. Dél-Korea fővárosától, Szöultól körülbelül 370 kilométerre. A táj lenyűgöző látványt nyújt: csodálatos hegyek, szigetek találhatóak erre. Az 5,621 kilométer hosszú pályát a híres tervező Hermann Tilke álmodta meg. A pálya egy része egy ideiglenes utcai pályán halad, míg egy 3,045 kilométeres szakasz állandó ringként funkcionál. Három nagy sebességű szakasz található itt, amiből az egyik az 1,2 kilométer hosszú rész, ez a leghosszabb egyenes, ami a jelenlegi ázsiai F1-es pályákon megtalálható. Ezen a ringen a pilóták az óramutató járásával ellentétes irányba haladnak majd. Öt lassabb kanyar, míg két biztos előzési pont található a pályán. A pályát körülvevő lelátók 130 ezer nézőt képesek befogadni. A fő lelátó 16 ezer nézőt.
forrás: B. Molnár László