Bahrein után idén másodszor állhatott volna dobogóra Kimi Räikkönen, ha Ferrarija a hungaroringi futam derekán el nem kezd rakoncátlankodni. Az ötödikként induló finn remek rajtjának köszönhetően már az első kanyarokban felkapaszkodott másodiknak, s úgy tűnt, be tudja biztosítani dobogós helyezését.
„Ez volt idén a legjobb rajtom. Kívülről talán szorosnak tűnt, de részemről a verseny egészen nyugodtan telt utána. Nem tudtam, Sebastian pontosan mit is akar, ezért az első kanyarban kicsit óvatosabb maradtam, és aztán kívülről elmentem Rosberg mellett. Próbált kiszorítani, de maradtam az ívemen, ő pedig elfékezte magát a második kanyar bejáratánál. Szélesre futott, én pedig megelőztem” – mesélte az első körről a futam után 2007 bajnoka.
Räikkönen a biztonsági autós fázist megelőzően a verseny felénél aztán arról kezdett panaszkodni mérnökének, hogy furcsán viselkedik az erőforrása. Pár perccel később Ferrarija le is lassult – mint kiderült, nem működött a kinetikusenergia-visszanyerő rendszere. „Hallottam, hogy megváltozott a motor hangja. Úgy éreztem, mintha egyik pillanatról a másikra elszállt volna az erő, de már előtte hallottam, hogy más lett a motor hangja. Meglepett, hogy tudtam folytatni a biztonsági autó kiállásával, még ha az egyenesekben lassú is voltam, és több pozíciót is vesztettem. Próbáltuk megoldani a hibát, de nem sikerült. Hogy ilyen körülmények között is célba érhettünk volna-e? Szerintem ezzel csak még több problémát okoztunk volna magunknak, úgyhogy sajnos föl kellett adnunk” – utalt arra, hogy behívásával a csapat igyekezett kímélni a motorját.
Räikkönen úgy véli, ezen a versenyen volt esélyük a kettős győzelemre, s le tudták volna győzni a Mercedeseket. „Egyből megelőztük őket. Aztán azonnal el is tudtunk húzni. Ha mögöttük maradunk, valószínűleg nem tudtuk volna kihasználni a jó tempónkat – ez már több alkalommal is így volt. Ezen a pályán ráadásul nehéz előzni is, szóval a jó rajt óriási előny volt, és örültem is annak, hogy összejött, mert eddig nem igazán sikerültek idén a startjaim.”
A „Jégember” amondó, a hungaroringi verseny már csak ezért is tanúbizonyságot tett arról, hogy a kritikusok véleményével ellentétben van még keresnivalója a Ferrarinál és az F1-ben. Räikkönen szerint ugyanis idén eddig főként a gyengébb rajtok, a rossz rajthelyezések és a műszaki hibák fosztották meg őt a komolyabb sikerektől, nem pedig „lassúsága”. „Már sok csalódás ért, voltak gyenge futamaim – ez most csak egy ezek sorában. Persze jobb lett volna az első két helyen zárni, de legalább a csapat így is nyert Sebastiannal, ami a Ferrari számára remek eredmény.”
„Mindent több szemszögből lehet szemlélni. Lehet közelíteni az eredmények felől, és azok nyilván nem túl jók. De nézhetjük a tempót is, és akkor máris teljesen más lesz a történet. Az emberek viszont mindig azt látják, amit látni akarnak. Én úgy vélem, a sebességem megvan, de túl sok volt a hiba és a probléma. De természetesen idén sok jót is átélhettünk, szó sincs olyan katasztrófáról, mint az előző szezonban” – értékelt a finn.
Végül pedig a felvetésre, sportszerűnek érezné-e, ha egy ilyen jó, de peches véget érő verseny után a Ferrari ajtót mutatna neki, elmondta: „Itt szó sincs arról, mi a fair. Nekik kell dönteniük, nekik kell tudniuk, hogy mit akarnak. Ma nagyon csalódott voltam, de idén már több csalódás is ért minket. A tempónk megvan, de sok problémánk volt, ami miatt ez nem mutatkozott meg az eredményekben. Ha nem lennék elég gyors, ha nem lennék szenvedélyes, már nem lennék itt. Hogy mi lesz jövőre, az nem rajtam áll.”