Ugyan a gyártók közül a 2015-ös hajtóegységükkel saját várakozásaikat is alulmúló franciák gazdálkodhatnak a legtöbb – szám szerint 12 – módosító pontból az idei esztendő során, jelenleg ők az egyetlenek, akik még egyetlen egyet sem vetettek be ezek közül. Miközben az év elején még a megbízhatósági problémák megoldása miatt maradoztak el a fejlesztéseik, a második félévben már inkább főként azért, mert belátták, idén nem tehetnek komolyabb előrelépést, ezért a 2016-os felzárkózásra fordították figyelmüket.
Korábban arról volt szó, hogy az új, D-specifikációjúnak nevezett motor Szocsiban debütálhat majd, ám úgy tűnik, azóta változhatott a helyzet. A Renault főmérnöke, Rémi Taffin Monza előtt megerősítette, 12 módosító pontjukat egyszerre tervezik felhasználni, a hétvége későbbi részében ugyanakkor kiderült, tovább csúszhat az új erőforrás debütálása, s arra már csak Austinban kerülhet sor.
Ha egyáltalán sor kerül rá. A Red Bull és a Toro Rosso autóiban ugyanis a franciák azzal a céllal hajtottak végre kétszeres motorcserét, hogy az így a felhasználható erőforráskészlet részévé tett turbókkal már az év utolsó futamáig kihúzzák újabb cserék és büntetések nélkül. E szándék pedig nem azt sugallja, hogy számolnak még újabb biztos motorcserékkel. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta: nem véletlenül, hiszen még az sem biztos, hogy valóban használni fogják az új erőforrást. „Ez csak egy lehetőség. Minden azon múlik, mennyit érnek az újítások, mekkora teljesítménytöbbletet hoznak, és mekkora pozícióvesztés járna a cseréért” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Ricciardo esetében úgy vélem, mindenképp szükség lesz egy új motorra – elméletben ez lehet a D-specifikációjú is, ha elég megbízhatónak bizonyul. Jelenleg viszont azt hiszem, sok munka kell még ahhoz, hogy azzá váljon. Nem túl nagyszerű a helyzet, de el kell fogadnunk. Nem bosszankodhatunk, versenyről versenyre azzal kell boldogulnunk, amink van.”
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost megerősítette kollégája szavait. „Mindig más-más okok rejlenek a motorcserék mögött. Mindenekelőtt teljesítménytöbbletet kell hozniuk, máskülönben semmi értelmük. Mostanáig semmi információt nem kaptunk a D-specifikációjú motorról, de meglátjuk. Természetesen ez sokkal jobb lesz, mint a mostani, de ahhoz, hogy vállaljuk a büntetést, előnyre is kell szert tennünk általa a teljesítmény terén. Austin után Mexikóban és Brazíliában is várnak majd ránk hosszú egyenesek, ahol a lehető legjobb motorra lesz szükségünk. Szóval ha a személyes véleményemet kérdezik, azt mondom, igen, cserélünk. De ez a mérnökök döntése, nem az enyém” – fogalmazott az osztrák.
Mivel az említett D-motort a Renault már 2016 jegyében alkotta meg, ugyanakkor érdemes megjegyezni, annak használatára talán a franciák és a Red Bull esetleges szakítása is lehet hatással. Amennyiben ugyanis már a következő szezonban elválnak útjaik, vélhetően egyiküknek sem lesz igazán érdeke a másik segítése a fejlesztés terén…