Városi kalandokhoz – Az új Hyundai i20 Active

A Hyundai Motor a 2015. évi Frankfurti Autószalonon mutatja be az új Hyundai i20 Active modellt, az aktív életstílusú ügyfelek számára tervezett, strapabíró, kompakt crossover modellt.

A népszerű i20 modellcsalád új tagja, az új i20 Active 2016 elejétől kapható Európa-szerte, a tágas és funkcionális ötajtós i20, illetve a sportos, egyedi i20 Coupe oldalán. A típus érkezésével a Hyundai Motor európai crossover és SUV kínálata immár négy modellre duzzadt (a vadonatúj Tucson, az új Santa Fe, és az új Grand Santa Fe mellett); mindegyik modell megújult vagy vadonatúj érkezett azokból a 2015. modellévben.

New i20 Active (1)_resize

„Az új i20 Active érkezésével a Hyundai városi kisautó kínálata egy tetszetős crossover modellel gazdagodott. „ – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „2015-ben teljes crossover és SUV-kínálatunk megújult; a Hyundai még soha nem kínált ilyen fiatal modellpalettát Európában. Az egyliteres turbómotor bevezetésével pedig még erőteljesebb lesz a márka ajánlata az európai kisautók kategóriájában (B-szegmens).”

Formaterv

– Az új Hyundai i20 Active strapabíró crossover dizájnja látványosabb és sokoldalúbb 

– A karosszéria borítólemezeinek több mint fele eltér az alapkivitelű i20 modelltől

– Magasabb üléspozíció a kényelmesebb elhelyezkedésért és a jobb kilátásért

Az i20 Active jellegzetes, robusztus megjelenése összetéveszthetlenné teszi ezt a típust a B-szegmens hagyományos modelljeinek körében. Az autó alapját – és azzal együtt tágas belső terét, kényelmét és minőségét – az ötajtós i20 modell adja, ugyanakkor a karosszéria borítóelemeinek több mint 50 százaléka teljesen egyedi.

Az i20 Active a módosított futóműbeállításokból adódó, 20 mm-rel megemelt szabad magasságnak köszönheti jellegzetes, crossoveres kiállását. Emellett az üléspozíciót is megemelték, így a vezető magasabban helyezkedik el az utastérben. Így könnyebb a be- és kiszállás, menet közben pedig kiváló körkörös kilátásnak örvendhetünk.

New i20 Active (9)_resize

Az i20 Active kalandvágyó természetét az egyedi első és hátsó lökhárítók határozzák meg, amelyek a beépített fenékvédő lemezek révén plusz védelmet biztosítanak az úttalan utakon. Elöl és hátul beépített, kerek ködlámpákkal találkozunk, az i20 Active modellt egyedi hátsó légterelő teszi még vonzóbbá.

A robusztus megjelenést merész hatású oldalsó küszöbtoldatok és oldalfalborítás fokozza, harmonizálva a kerékívek robusztus burkolatával. Az autó tetején ezüstszínű tetősínek teszik teljessé a crossoveres hangulatot, és fokozzák a modell alapvető praktikumát.

Az i20 Active további egyedi részletei között megtaláljuk a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkjának inverz kivitelét, fényes fekete rácsozattal és krómkerettel, az ezüst kivitelű üzemanyagtöltő fedelet, vagy az új rajzolatú, 17 colos keréktárcsát.

A belső térben az ötajtós i20 modellből ismert kiváló helykínálat, komfort és minőség köszön vissza, a megemelt üléspozíciónak és egyéb módosításoknak köszönhetően azonban itt kedvezőbb az ergonómia. Az egyedi fémpedálok egyszerre keltenek robusztus és minőségi hatást, míg a Tangerine narancssárga belső színharmónia még szélesebb variációs lehetőségeket kínál. Szintén az i20 Active kiváltsága a Morning kék külső szín: karakteres lehetőség az egyedi fényezésre vágyóknak.

„Az új i20 Active robusztus megjelenésével és crossover jellemzőivel az aktív életmódot élő, fiatal városi ügyfeleket veszi célba.” – mondta Raf Van Nuffel, a Hyundai Motor Europe temékgazdálkodási igazgatója. „A nagyobb szabad magasság és az egyedi dizájn-módosítások anélkül juttatják érvényre az autó kalandvágyó természetét, hogy az az ötajtós i20 eredendő tágasságának, kényelmének a rovására menne.”

New i20 Active (2)_resize

Motorok

Az új, takarékos, egyliteres T-GDI benzinmotor az i20 modellcsalád minden tagjához kapható

Háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses erőforrás 100 vagy 120 LE teljesítménnyel

Házon belül, az európai piacra kifejlesztett, kis lökettérfogatú benzines turbómotorok új generációjának az első tagja

Az i20 Active érkezésével egy időben debütál az i20 család új erőforrása. A dinamikus és takarékos vezetésre termett új Kappa egyliteres, T-GDI háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor 2015 végétől az i20 minden kiviteléhez megrendelhető.

Az 1.0 T-GDI benzinmotor két teljesítményszinten választható. A 100 lóerős változatot kiemelkedő üzemanyag-takarékosságra és komfortos vezethetőségre hangoltuk, míg a 120 lóerős variáns sportosabb vezetési élményt kínál, kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett.

„Az új, egyliteres T-GDI motor tökéletesen illik az i20 modellcsaládhoz.”  – mondta Dr. Michael Winkler, a Hyundai Motor Európai Műszaki Központjának (Rüsselsheim, Németország) hajtásláncokért felelős vezetője. „A csökkentett méretű, egyliteres, háromhengeres motor közvetlen benzinbefecskendezésének, valamint elektromos működtetésű megkerülőszeleppel szerelt, kompakt turbófeltöltőjének köszönhetően nem csupán takarékos, de hamisítatlan vezetési élményt is kínál.”

Az új, takarékos 1.0 T-GDI motorok, amelyek akár 4,6 l/100 km* üzemanyag-fogyasztást és akár 106 g/km* CO2-kibocsátást képesek elérni az új i20 Active modellben – egy Európába tervezett új, kisméretű turbómotor-család első tagjai. A Hyundai Németországban működő Európai Műszaki Központja kulcsfontosságú szerepet játszott a kifejezetten európai utakra szánt motor kutatási, fejlesztési, valamint tesztelési folyamataiban.

Az új motor kiváló hatásfokú égést, és dinamikus menetteljesítményeket kínálva váltja valóra a Hyundai azon célját, hogy üzemanyag-takarékossági célból alkalmazza a méretcsökkentési technológiát. A 100 lóerős alapváltozat, valamint a 120 lóerős nagyteljesítményű kiadás egyaránt 171,6 Nm maximális forgatónyomatékot ad le 1500/perc fordulatszámon; mindkét motor a dinamizmus és a takarékosság tökéletes kombinációját kínálja.

Az elektromos vezérlésű megkerülőszeleppel szerelt turbófeltöltő a szivattyúzási veszteségek csökkentése révén kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, továbbá javítja a gázreakciókat és növeli a kis fordulaton jelentkező forgatónyomatékot. A hengerfej és a motorblokk optimalizált, osztott hűtési rendszere a súrlódás csökkentésével finomabb működést ér el.

Annak érdekében, hogy a motor a lehető legkisebb lehessen, a leömlőt a hengerfejbe integrálták, így azt hatásosan hűti a hengerfej vízhűtési rendszere. Mindennek eredményeként a katalizátor gyorsabban éri el optimális hőmérsékletét, továbbá a gyakorlatban is csökken az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.

Az i20 Active modell azt 1,4 literes Kappa motorral is elérhető. Az 1368 cm3-es, négyhengeres benzinmotor legnagyobb teljesítménye 100 LE, maximális nyomatéka 134,4 Nm.

A dízel üzemmódot előnyben részesítők az 1,4 literes U II dízelmotor választhatják az i20 Active modellhez, ahogy az ötajtós i20 alapmodellhez és az i20 Coupéhoz is. A 90 lóerős dízelmotor akár 4,2 l/100 km* átlagos üzemanyag-fogyasztásra és akár 110 g/km* CO2-kibocsátásra képes.

* Előzetes műszaki adatok 

Forrás: www.formula.hu – RSS