F1
2016. április 27. szerda, 06:40
Szerző: Berta Kitti; Fotó: DPPI
Az utóbbi időben a Formula-1 illetékesei jelentős lépéseket tettek azért, hogy a sportot a közösségi médián keresztül közelebb hozzák a szurkolókhoz: az eddigi adatok alapján úgy tűnik, sikerült.
A felismerés viszonylag későn jött, hogy a Formula-1-nek helye van a közösségi oldalakon, azonban egyelőre nem okoz csalódást, hiszen egyre többen kezdik követni a királykategóriát minden létező fórumon. A Forbes.com arról adott hírt, hogy az F1 hivatalos applikációját összesen 1,75 millió alkalommal töltötték le a tavalyi évben.
Közülük 192 ezer szurkoló fizet is azért, hogy egy részletesebb, adatokban gazdagabb alkalmazást használhasson – 72 ezren egész évre megvásárolták az applikációt. A lap arról is írt, hogy a 2015-ös év elején 60 ezer aktív felhasználó volt, míg év végére ez a szám 90 ezerre nőtt. A Formula-1 már a Youtube-on és az Instagramon is jelen van, ezeken a felületeken szintén nagy népszerűségnek örvend: 2015-ben 10 millió alkalommal nyitották meg a videókat, az átlagos nézettségük 54 000 volt, és a csatornára már 167 ezren iratkoztak fel.
Természetesen a Facebookról sem hiányozhat egy ilyen sport, ott 2,3 millióan követik az oldalt. Érdekesség, hogy mérföldköveket hoztak létre a szerkesztők, így egészen 1950-ig visszamehetünk az időben, és megnézhetjük, mi történt az egyes szezonokban.
A másik legnagyobb siker a Twitter felületéhez kapcsolódik, ott ugyanis összesen 2 millió rajongó követi a királykategóriát, és ami leginkább mutatja az F1 előrehaladását ezen a téren, hogy közülük 800 ezren tavaly csatlakoztak. Kereken a fele, vagyis 1 millió néző követi Instagramon a Formula-1-et. Habár az emberek leginkább a közösségi oldalakról igyekeznek tájékozódni, a hivatalos honlap nézettségére sem lehet panasz: az F1.com 32 millió felhasználóval rendelkezik, valamint tavaly 226 milliószor nyitották meg a lapot, ahol átlagosan 2 és fél percet töltöttek el az érdeklődők.