A Fradinál az U14-től az U19-ig az összes bajnoki korosztályban lecserélték a szakmai stábot.
STJ • A Ferencváros utánpótlás szakmai igazgatója, Theo Schneider a klub utánpótlásában bekövetkezett változásokról nyilatkozott a 9. tv-nek. Tavaly nyáron a belga Double-Pass tanácsadó cég megvizsgált 15 magyar utánpótlásműhelyt. Noha klubokra lebontva nem hozták nyilvánosságra az adatokat, annyi kiderült, hogy utánpótlásgárdákkal foglalkozó speciális szakembereket illetően lesújtó volt az összkép.
Részben ezen elemzés nyomán a Fradinál a közelmúltban az U14-től az U19-g az összes bajnoki korosztályban lecserélték a szakmai stábot. Theo Schneider a tv-interjúban elmondta, „voltak kifogásaim a tartalmi részekkel is, de az intenzitás volt az elsődleges probléma. Azóta olyan edzőket sikerült idehozni, akik valóban szakértői annak a korosztálynak, amellyel foglalkoznak.”
A Double-Pass audit kiszivárgott rangsora:
1. Debreceni Labdarúgó Akadémia
2. Illés Akadémia
3. Magyar Futball Akadémia
4. Sándor Károly Labdarúgó Akadémia
5. Fehér Miklós Labdarúgó Akadémia
6. Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia
7. Vasas Kubala Akadémia
8. UTE
9. Bozsik József Labdarúgó Akadémia
10. Békéscsabai Előre 1912 SE
11. Ferencváros
12. Kecskeméti LC Közös Torna Egylet Sportiskola
13. Pécsi Sport Nonprofit Zrt.
14. Kaposvári Bene Ferenc Labdarúgó Akadémia
15. Diósgyőri Labdarúgó Akadémia
A szakember szerint a népligeti centrum felszereltsége egyre jobban megközelíti a nyugati színvonalat. „Ami a specialistákat illeti, több erőnléti edzővel dolgozunk, vannak fizioterapeutáink, a mérkőzéseket rögzítjük, s elemezzük, tehát ezen a téren is sokat javultunk. Most már a Double-Pass által hiányolt faktorokban is megfelelő a Ferencváros utánpótlása, de a cég következő hároméves elemzése lesz az igazán mérvadó” – tette hozzá Theo Schneider.
A Double Pass néhány ajánlása
A fiatalabb (pre-akadémiai, kispályás) korosztályok: több figyelmet fordítani a csapat- és egyéni fejlesztésre!
Az eredmény-orientáltság (-kényszer) gyakran felülírja a szakmai programot – ezen változtatni kell.
A játékosok önállóságának növelése.
Csapatfejlesztés: a konkrét tanulási célok hatékony átültetése a gyakorlatra edzéseken és mérkőzéseken szükséges.
Egyénre szabott fejlesztési tervek, programok meghatározása, alkalmazása és értékelése indokolt.