Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen idén eddig már három erőforrást használt tíz hétvége alatt – köszönhetően annak, hogy a Ferrari meglehetősen korán, már a Kanadai Nagydíjon bevetette módosító pontjai által továbbfejlesztett V6-os turbóját. Noha a két versenyző a kevésbé motorközpontú pályákon, valamint a szabadedzéseken még korábbi hajtóegységét is használhatja, mindez alaposan befolyásolta programjukat és fejlesztési terveiket.
Az Autosprint értesülése szerint a Ferrari hazai versenyén, Monzában veti be új, idei negyedik erőforrását, melyhez azonban a még rendelkezésükre álló hétből csak két módosító pontot használ fel. S miközben korábban arról szóltak a hírek, hogy az olaszok ezt követően igyekeznek úgy gazdálkodni régebbi erőforrásaikkal, hogy kihúzzák büntetés nélkül az év végéig, mindebből azt következik, hogy a csapat már eleve úgy tervez, hogy bevet egy ötödik hajtóegységet is a szezon hajrájában, melyhez a fennmaradó öt „zsetonját” is elhasználja. Ezen, hátrasorolásos büntetést érő erőforrás az olasz lap szerint októberre készül el, s Austinban vagy Mexikóban kerülhet Vettelék autójába.
Noha a gyártók versenyében a bajnoki ezüstre hajtó vörösöknek ez komoly érvágás lenne, a Ferrari technikai igazgatója, James Allison közelmúltban tett nyilatkozatából az tűnik ki, a Scuderia talán hajlandó áldozatot vállalni a hosszabb távú siker, a 2016-os esélyeinek javítása érdekében. „Elégedettek lehetünk az idei előrelépésünkkel. De még messze vagyunk attól, hogy igazán büszkék lehessünk az autónkra. Még nem vagyunk képesek a bajnoki címért harcolni, de realistának kell maradnunk, és szem előtt kell tartanunk, hová is akarunk eljutni” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
Amennyiben a Ferrari ötödik motorja valóban érkezik, mindez azt is jelentheti, hogy az idén szigorított, csak négy erőforrás használatát engedélyező szabályoknak kizárólag a Mercedes és partnercsapatai tudnak majd eleget tenni (persze semmire sincs garancia): a németek egyelőre csak két erőforrást használtak idén, s minden jel arra utal, hogy nekik sikerül kihúzni az évet négy motorral. A Renault és a Honda csapatai mindeközben már egyaránt kaptak büntetéseket motorcsere miatt, s várhatóan még fognak is – a japánok például annak ellenére is, hogy időközben kaptak egy plusz motort az FIA-tól, melyet Magyarországon be is vetettek.
Bernie Ecclestone a tendenciát látva kijelentette, a négy motoros szabály egyszerűen nem sportszerű a versenyzőkkel szemben. „Képzeljék csak el szegény versenyzőket: megszerzik a negyedik rajtkockát, aztán miután kicserélik a motorjukat, hátrasorolják őket tíz hellyel. Véleményem szerint ez az egész teljességgel helytelen” – bírált a brit.