Tíz verseny, hét dobogó, két győzelem – ez Sebastian Vettel mérlege az idei szezon első felének végén. A Ferrari és a német is elégedett lehet vele a 2014-es mélyrepülés után. A négyszeres világbajnok ráadásul már első évében igazi vezére lett csapatának, hiszen amellett, hogy kétszer annyi pontja van, mint peches csapattársának, Kimi Räikkönennek, a Scuderia tagjai, de az olasz szurkolók is hamar a szívükbe zárták őt.
Magyarországon ráadásul idén másodszor sikerült legyőznie a Mercedeseket is, ami idén eddig rajta kívül még senkinek sem jött össze – de tavaly is csak a Red Bullnak és Daniel Ricciardónak. Christian Danner, a németek volt F1-es versenyzője nem is találja a dicsérő jelzőket honfitársa eddigi teljesítményére. „Számomra a leglenyűgözőbb, hogy ha valamit meg lehet kaparintani, Vettel azt megszerzi. Ez egyszerűen hihetetlen. Szerintem már a Ferrari is érzi, hogy Sebastian Vettellel megfogta az isten lábát” – dicsérte a négyszeres bajnokot a Motorsport Magazinnak adott interjújában. „Nemcsak keményen dolgozik, de gyors is, jól kijön a szerelőkkel, ráadásul megvan benne a gyilkos ösztön is. Ennek köszönhetően tűnt már ki a Red Bullnál is. És a Ferrarinál ez a vonása egyértelműen kirajzolódik. Hogy aztán lesz-e esélye a bajnoki címre, az inkább attól függ, a Ferrari hogyan fejleszt majd tovább – különösen a motorok terén.”
Ami a folytatást illeti, Danner ugyanakkor nem vár gyökeres változást, szerinte folytatódik majd a Mercedes egyeduralma. „Azt gondolom, azért látunk még majd olyan versenyeket, ahol szó sem lesz a Mercedes biztos győzelmeiről. De azt nem hinném, hogy alapvető változások jönnének az erőviszonyokban. A Mercedesé marad a legjobb autó” – tekintett előre.
A rajtokra vonatkozó szabályváltozások a Belga Nagydíjon mindazonáltal sokak szerint fölkavarhatják majd az állóvizet – különösen úgy, hogy az előző két versenyen láthattuk, a Mercedes a rajtok terén sebezhető, s ez helyzetbe hozhatja a riválisokat is. Danner azonban amondó, egy bizonyos idő elteltével az új szisztéma keretein belül is normalizálódik majd a helyzet a rajtok terén. „Mindenkinek ugyanolyan problémát okoz a változás. A Mercedes nem fogja nekünk elmondani, miért rajtoltak ilyen gyengén az előző két alkalommal, de ha mindenki arról beszél, hogy eddig félig automatikus rajtokat láthattunk, akkor nyilvánvalóan technikai problémáról van szó” – vélekedett.
„Spa ilyen tekintetben izgalmas lehet. Itt ugyanis sok múlik majd a technikán. Ha azt vesszük, hogy Hamilton kuplungja Magyarországon már alig bírt ki két rajtot, nos kérem, akkor a sima rajtokhoz is javítaniuk kell a technikán. Bizonyára lesz fejlődés ezen a téren. Nem vagyok nagy specialista, de biztosra veszem, hogy nem lehet csak úgy kikapcsolni minden elektronikát, és azt mondani a versenyzőknek, hogy mehetnek. Szóval ezen a téren nagy lesz a fejlődés, mert javítani akarják majd a rajtokat.”
A volt versenyző egyébként amondó, Mercedes-dominancia ide, Mercedes-előny oda, a 2015-ös szezon első fele így is jó versenyzést hozott. „Budapesten és Silverstone-ban izgalmas csata volt az élen, de ami hátrébb zajlik, az is valódi versenyzés! A kerék a kerék elleni küzdelmek igazán nagyszerűek! És az is tetszik, hogy az élen álló két versenyző időnként hibázgat. Hamilton elmondta, élete legrosszabb futamát teljesítette Magyarországon. Hogy valóban ennyire rossz volt-e, nem tudom, de az biztos, hogy nézni jó volt a versenyt.”