Még a szezon elején kapott szárnyra az a pletyka, miszerint az idei két legjobb csapat, a Mercedes és a Ferrari trükkös megoldást alkalmaz üzemanyag-rendszerében, melynek segítségével időlegesen pluszteljesítményre tehetnek szert. A találgatások szerint egyes résztvevők egy rugalmas falú tartályt helyeztek el a rendszer átfolyásmérő szenzorja előtti szakaszán, pillanatokra megnövelve a szabályokban 100 kg/órában maximalizált átfolyási sebességet.
Az FIA ezen szóbeszédre reagálva aztán szigorított szabályain, előírt egy minimális átfolyási értéket is, emellett pedig a Kanadai Nagydíj hétvégéjén részletekre kiterjedő vizsgálatot hajtott végre Lewis Hamilton és Sebastian Vettel autójának üzemanyagrendszerén, később pedig a Mercedes és a Ferrari által használt kenőanyagokon is, hogy megtudják, használnak-e a teljesítményt fokozó anyagokat. Végül azonban semmi gyanúsra nem bukkantak.
Az ügyben most először nyilatkozott a Ferrari partnere, a Shell – képviselőjük, Guy Lovett az Autosportnak elárulta, örömmel működnek együtt az FIA-val, és semmiféle titkot nem rejtegetnek. „Az FIA azért végezte el ezt az elemzést, mert teljes mértékben szabályellenes a szenzor előtti részen történő extra befecskendezés. Ha pedig egy bizonyos üzemanyag-összetevőt teszel az olajba, van esély rá, hogy az az égéstérbe jut. Hogy ebből mennyi előnyöd származhat, az kérdéses. Azonban ez egy szürke terület, és nyilvánvaló, hogy az FIA ezt a kaput akarta bezárni” – nyilatkozta a szakember.
Majd kiemelte, ők maguk is örömmel vették, hogy bezárult egy kiskapu a szabályok terén. „Örülünk, hogy továbbra is együtt dolgozhatunk az FIA-val azon, hogy megfelelően felügyeljék ezen területeket. Semmi takargatnivalónk nincsen” – tette hozzá.