F1
2016. május 4. szerda, 09:28
Szerző: Gobodics Tamás, fotó: dppi
Az újonc F1-es istálló most először megy olyan pályára, ahonnan már vannak adatai, új hátsó szárnyat hoz Barcelonába, de a frissített Ferrari-motort még nem biztos, hogy beveti.
Bár a csapat szerint még messze vannak attól, hogy a maximumot hozzák ki a jelenlegi autójukból, az újon Haas-istálló négy futamból háromszor pontot szerzett eddig Romain Grosjean révén és a tempót tekintve is ott van a helyük a középmezőnyben. A Ferrarival való kapcsolat miatt már eddig is sokan támadták őket, most viszont lehetőségük van a maranellóiak újabb fejlesztését igénybe venni – hiszen Vettel és Raikkönen autójában már egy módosított, erősebb, megbízhatóbb motor dolgozott az Orosz Nagydíjon.
“A héten eldöntjük, hogy mit fogunk csinálni” – nyilatkozta Guenther Steiner csapatfőnök. “Nem tudunk mindent pontosan az új motorral kapcsolatban. Ha minden a helyén lesz, akkor igen, használni fogjuk már Barcelonában, de előbb látnunk kell, hogy minden működik-e” – magyarázta.
Az újonc istálló akkor is újítással készül, ha végül nem veti be még a friss motort, hiszen egy új hátsó szárny kerül fel az autókra Barcelonában. “Spanyolországban egy kicsivel több leszorítóerőre lesz szükségünk hátul, úgyhogy hozunk egy szárnyat ide és Monacóba. Ezzel csak egyszerűen hozzáigazítjuk az autót a következő futamokhoz” – mondta erről Steiner. “Továbbra is hozzuk majd az új dolgokat, de biztosnak kell lennünk benne, hogy ezek működnek. Amíg nem próbálod ki, addig persze nem lehetsz 100%-ig biztos, de annyira kell annak lennünk, amennyire lehet”.
Barcelona lesz az első olyan pálya, ahonnan már lesznek adatai az istállónak, hiszen itt zajlottak a téli tesztek is. “Így van, számunkra ez egy nagyon jó dolog. Úgy mehetünk Barcelonába, hogy ránézhetünk az adatokra és összehasonlíthatjük a tesztek alatt begyűjtöttekkel, így láthatjuk, ha valami rossz irányba halad.”