A Hell Racing Team drift pilótái gőzerővel készülnek a második felvonásra

image A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonását rendezik hétvégén. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing, Magyarország első számú drift pályája. A fallal övezett, megújult nyomvonal idén új áldozatokat is szedhet, azonban hazánk legerősebb drift bajnokságában szereplő profi versenyzők már készen állnak a megmérettetésre.

 

Az idei évben első alkalommal látogatnak Máriapócsra a drift szakág legjobbjai. Komoly feladat előtt állnak, hiszen a szervezők a szezon kezdetével egy lényegesen gyorsabb, nagy ívekkel teletűzdelt nyomvonalat álmodtak meg. A versenypálya a célegyenestől teljesen megújult, a korábban homokkal lefedett területek jó minőségű aszfaltozást kaptak. Ezáltal gyakorlatilag szinte végig padlógázzal teljesíthető az újonnan kijelölt versenyszakasz, ami a fal közelsége miatt okozhat bőven meglepetéseket.

A RabócsiRing első balos nagykanyarja a drift versenyek során eddig kevés alkalommal volt megnyitva. Az első próbálkozás a hosszan elnyújtott ív teljesítésére a holland Paul Vlasblom nevéhez fűződik, aki többszöri kísérlet után végül tökéletesen abszolválta a feladatot. Rá egy évvel már a magyar pilóták közül is többen megkísérelték a cseppet sem veszélytelen kihívást. Tavaly a Hell Racing Team színeiben versenyző Varga Tamás „Puci” még a holland fenegyereken is túltett, mivel hatalmas szögben sokkal szebben autózta végig a nagyívet. Akkoriban az óriási lendület után viszont nagy gondot okozott a célegyenes utáni szakasz, mivel egész egyszerűen – fékezés nélkül – a drifterek alatt elfogyott volna a talaj. Ezt orvosolta idén tavasszal a pálya tulajdonosa Rabócsi Tibor, aki ígéretet megtartva a drift Mekkájának tartott helyszínen a fejlesztés első lépcsőjének kivitelezésével készült el. A célegyenes után a versenyzőknek tehát már nem a fékre, hanem a gázra kell rátaposni, hogy a nyomvonal egyik leggyorsabb döntött jobbos kanyarját is teljesíteni tudják. A feladat tehát adott, itt „nagypályás” versenyzőnek kell ahhoz lenni, hogy a félelmet teljesen kizárva, a falakat jól megközelítve padlógázzal fűzzék le a pályát.

 

A kihíváshoz mérten a Hell Racing Team drift pilótái, Grózinger Zsolt és György Szilveszter is komoly felkészüléssel a hátuk mögött várják a hétvégi versenyt. A srácokat az utolsó szerelési munkálatok közepette értük utol, és a várt eredményről is megkérdeztük őket:

 

Grózinger Zsolt: „Úgy kezdtük a felkészülést a múltkori futam után, hogy teljesen szétszedtük az autót, gyakorlatilag a darabjaira szedtük és minden egyes porcikáját átnéztük. Most lett összerakva múlt héten a kocsi, vasárnap edzettem vele először Pócson, és voltunk vele bemutatózni Nyíregyházán egy ralisprinten, egy éjszakai versenyen is. Ezek alapján – bár nem akarom elkiabálni – de jónak tűnik minden. Még egy alkatrészt cserélek a mai nap folyamán és utána már nem szándékozom a kocsihoz nyúlni. A nitro is tökéletesítve lett, úgyhogy bízom benne, hogy a hétvégén a technika mellettünk fog állni. Mindenképpen dobogós helyezést várok magamtól!”

 

György Szilveszter: „Nagyon sokat készültünk erre a máriapócsi futamra, ugyanis a kis E30-ast összetörtem az első versenyhétvégén, kétszer is, ráadásul mindkét oldalát. Az autó „regenerálása” megtörtént, a héten még annyi van hátra, hogy visszamatricázzuk. Volt egy kis benzinprobléma is a kocsival az első versenyen, de már azt is elhárítottuk, lecseréltük az üzemanyag rendszert, talán egy kicsit erősebb, jobb lesz. Nagy baj nem volt benne, igazából csak a karosszéria nem bírta az első futamot, de azt sikerült kijavítani. A másik, az új versenyautóm sajnos még hétvégre nem lesz kész, azt reméljük, hogy Tökölön, a 3. fordulón már tényleg azzal tudok majd rajthoz állni. A máriapócsi pálya – megmondom őszintén – egyáltalán nem áll közel a szívemhez, valahogy majd

 

kimozogjuk. Voltam már a héten lent, mindenképpen szemre akartam venni a pályát, mert a szezon elején itt tartott három napos tréningen sajnos nem tudtam részt venni, mivel addigra nem készült el az autóm, így mindenképp látni akartam és persze kipróbálni is. Az üzemanyag probléma sajnos pont ekkor teljesedett ki az autón, így igazából nem tudtam olyan bevállalósan autózni, ahogyan szerettem volna. Összességében remélem, hogy kiadja magát és jót fogunk tudni versenyezni. Magamat, a top 4-be várom, ez az az eredmény, amivel elégedett lennék. Végül is csak egy hellyel maradtam le erről a legutóbbi alkalommal is.”

 

A Hell Racing Team sportolóinak tegnapi, verseny előtti a Digi Sport reggeli műsorában tett nyilatkozatát az alábbi linken tekinthetik meg:

 

http://www.digisport.hu/video/9530

 

Forrás: Tóth Eszter Anna – Hell Energy Magyarország Kft.